Ga naar inhoud

Het algemene inentingen topic


_Danielle

Aanbevolen berichten

Ik overweeg Fluffy voor de eerste keer te laten inenten, ze is nu 14 weken.

Nu heb ik enkele dierenartsen gecontacteerd, de enige die ik tot nu toe kon bereiken vroeg 55,50 euro voor de consultatie en 2 vaccins.

Hoe komt 't dat de prijzen in BE veel hoger liggen dan in NL? Zijn er ergens in BE ook entingsdagen?

Hoeveel konijnen sterven eigenlijk jaarlijks aan deze ziektes? Ik heb vroeger een nijn gehad die 8 jaar oud geworden is, heb deze nooit laten inenten .. Had hier toen zelfs nog nooit van gehoord.

in Belgie is het in het voorjaar en in het najaar. Mijn dierenarts doet dat op de zaterdagen en heeft een lijst met alle konijnen. Want de inentingen komen per 10 aan. en als je dat niet in de juiste periode doet dan moet je de 10 inentingen betalen.

Ik heb dat op 12 april gedaan dus mssn heeft mijn dierenarts nog wel inentingen over ... als je niet ver van Zaventem woon kan je naar daar gaan?:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 974
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

in Belgie is het in het voorjaar en in het najaar. Mijn dierenarts doet dat op de zaterdagen en heeft een lijst met alle konijnen. Want de inentingen komen per 10 aan. en als je dat niet in de juiste periode doet dan moet je de 10 inentingen betalen.

Ik heb dat op 12 april gedaan dus mssn heeft mijn dierenarts nog wel inentingen over ... als je niet ver van Zaventem woon kan je naar daar gaan?:)

Mja, niet echt :s Ben van Lier (Antwerpen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dadelijk met mijn vijf harige kids voor de myx enting. VHS hebben ze een paar weken geleden gehad, maar myx had Inge Thas toen niet in huis (en ze verkiest sowieso van dat niet op hetzelfde moment te geven, wat ik ook al elders heb gehoord).

Ik voel me al schuldig tegenover iedereen, dat ze dadelijk weer een naald in hun lijfje krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hebben allemaal een pipetje stronghold in hun nek gekregen en over drie weken moet ik dat nog eens herhalen (ik heb vijf pipetjes mee)

dat lolletje kost mij handenvol geld :(( want ja, alles moet dan in vijf-voud en die stronghold is niet goedkoop...

ik zat net ook op internet te zoeken naar of ik de omgeving ook moet schoonmaken of zo, maar ik kan toch de hokken en de aarde in de hokken niet allemaal gaan inspuiten met antivlooienspray?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt ook shampoo tegen vachtmijt, daar kan je het hok mee behandelen.

Gewoon een sopje maken van de shampoo en schrobben.

Als ze trouwens alle 5 vachtmijt hebben ben of jij de overbrengde factor of krijgen ze iets allemaal hetzelfde....?

Check bv je hooi eens na of je er niks doods in kan vinden, hooi is een algemene verspreider van vachtmijt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Pieter en Anna zijn ingeënt, heerlijk idee! We kwamen helemaal bemodderd bij de dierenarts aan, want zo eenvoudig is het niet om twee konijnen tegelijk in een mandje te krijgen. Die arme Anna piepte, dat had ik nog nooit gehoord. Voor de zomervakantie investeer ik in een tweede...Maar ze waren allebei kerngezond, en mijn dochter - die ze verzorgt - straalde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Heb vandaag met 2 klinieken contact gehad, Randstad in Borsbeek en VVD in Berchem.

Beide hadden ze konijnenvaccinatiedagen op 21 mei (is dit niet wat laat trouwens?). In Borsbeek was de prijs 35,5 euro (tijdens een gewoon consult 54 euro) en in Berchem tussen de 20 en de 30 euro. Bij deze laatste heb ik mij maar op de lijst laten zetten, al is 't maar omdat de mevrouw zelf ervaring had met myx en mij wist te overtuigen, zelfs al moet ik er enkele uurtjes vrijaf voor nemen ..

Jammer dat ik dat van 't Ganzenpad niet eerder wist, anders had ik die ook nog wel opgebeld. Weet je toevallig prijzen van daar? Is ook in de buurt ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, geen idee van de prijzen daar...

Ik heb er vorig jaar wel zelf de entingsstof gekocht om de tweeling hier te enten (is hier verboden) en dat koste mij toen 8 euro denk ik voor myx.

Ik weet wel dat ze standaard tegen vhs enten en niet tegen myx , je moet dus gewoon de vraag stellen.

Het Ganzepad is wel een zéér goede DA voor konijnen, als je ooit met een probleem zit, zou ik daar naartoe rijden. Ik heb onze voedster speciaal voor haar castratie mee naar B genomen om het daar te laten doen. Is vlekkeloos verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb een konijntje, Snuifje heet ze, maar ze is nog nooit ingeënt geweest.. Ik vroeg me af of dit echt dringend nodig is.. Ze heeft altijd binnen gezeten en aangezien wij geen tuin hebben loopt ze ook nooit buiten rond, maar ik wil toch het zekere voor het onzekere nemen. Zeker omdat ze nu erg verzwakt is omdat ze 3 gebroken ribbetjes heeft opgelopen afgelopen weekend.. Jullie advies wordt zeer gewaardeerd =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

binnen konijnen lopen net zoveel risico op het verkrijgen van myxomatose en vhd als buiten konijnen.

het enten van je konijnen is uitermate belangrijk. als je konijn nu ziek is of in een slechte toestand verkeerd mag ie wegens verslechterde weerstand niet geeent worden.

eet en drinkt je konijn goed? is niet afgevallen door de het gebeurde?

als je twjfelt of je konijn nu geent kan worden kun je het beste even contact opnemen met je dierenarts.

tevens kun je navragen of je dierenarts konijnenentings dagen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze eet en drinkt wel redelijk goed en is niet significant afgevallen voor zover ik kan beoordelen. Ik geef haar nu 2 tot 3x per dag een beetje sla en wat stukjes wortel en hou haar de drinkfles voor zodat ze niet hoeft te bewegen met die gebroken ribbetjes. Droogvoer eet ze wel heel slecht, maar dat heeft ze altijd al gedaan. Ze pikt er een paar korreltjes uit die ze lekker vindt en de rest raakt ze niet aan. Ik heb nu een ander merk voer gekocht dus ik hoop dat ze dat wel lekker vindt, maar hoe moet ik dat doen met de overgang van het oude voer naar het nieuwe? Moet ik de 2 eerst een beetje mengen of kan ik haar meteen het nieuwe geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen kunnen nooit zomaar in één keer overgezet worden op een neiwu voer. je zult dit altijd geleidelijk aan moet mengen en de mengverhouding steeds zo moeten aanpassen dat het oude voer in minderheid komt.

ivm het enten zou k even met je dierenarts contact opnemen of ze nu met die ribben wel geent mag worden of niet.

misschien vind ie het beter dr eerst te laten herstellen hiervan.

maar het enten op zich is heel erg belangrijk.

ps; hoe komt het dat je nijn zijn ribben heeft gebroken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt voor het advies! Ik ga vandaag mijn dierenarts bellen i.v.m het inenten.

Ze heeft haar ribbetjes gebroken door een ongelukje met de hond van mijn ouders waar wij een weekendje op moesten passen.

Mijn vriend had Snuifje los laten lopen in de woonkamer en de deur dicht gedaan zodat de hond niet bij haar kon, maar blijkbaar zat de hond al in de woonkamer! Dat had hij niet gezien en was weggegaan, dus op een gegeven moment hoor ik allemaal lawaai uit de woonkamer komen, ernaartoe gerend en zie ik plukken haar rondvliegen van Snuifje.. Nou, ik natuurlijk onmiddellijk in paniek de dierenarts gebeld! Gelukkig is het de broer van mijn beste vriendin en is hij speciaal voor ons op zondag naar de praktijk gekomen om naar Snuifje te kijken... 3 gebroken ribbetjes en natuurlijk heel erg geschrokken, maar het gaat inmiddels al steeds beter met haar gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik moet met mijn 2 nijntjes volgende maandag voor de eerste keer naar de dierenarts.

Ze gaan dan spuitjes krijgen voor myxomatose en ?

Kunnen ze hier ziek van worden nadien?

Heeft iemand tips om het voor hun zo aangenaam mogelijk te maken?

Ik hoop dat ze mij nadien niet al te vies bezien en het mij niet kwalijk nemen? :boxing:

Ik neem men vriend mee ;-) dan mogen ze kwaad zijn op hem ;-)

Zijn er nog dingen die ik zeker moet vragen om na te kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kreeg vandaag pas de oproepkaart voor mijn konijnen voor de inentingen! is dat te laat? ik hoop wel dat er nog speciale entdagen zijn met kortingen! want het is behoorlijk duur! tussen de 25 en 30 euro per konijn.. dus dat wordt ongeveer 60 euro.... ach ja,... ik wil ook niet het risico lopen dat ze ziek worden natuurlijk!

- link verwijderd -

aangepast door Evee
link verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stampertje, Koetje en Schaapje zijn vandaag geweest voor hun prikje. Rillend in de kattenmand naar de DA de schrik zal er behoorlijk in! Zo'n gekke man die aan je tanden zit en je buik voelt.. Ze vonden het heel eng.Wel duur, 89 euro ! Ik heb het zelf betaald.. Ik vind het toch behoorlijk knap aangezien ik 15 ben en niet zoveel verdien :P

aangepast door Sascha
Link naar reactie
Delen op andere sites

jee ik schrik echt van de prijzen die ik hier lees ... ik was ong. 7 euro per konijn kwijt ... ik ga wel met 8 konijnen te gelijk .. hier hebben ze een mooi systeem ... met hoe meer konijnen je komt des te goedkoper word het dan per konijn ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .