Ga naar inhoud

Het algemene inentingen topic


_Danielle

Aanbevolen berichten

Ik ben ook net terug, de dames hebben zich voorbeeldig gedragen.

Snoet weet niet beter.... die weet zelfs zelfstandig de weg er naar toe te vinden!

Heb wel even gemeld dat Puk vorige keer een flink ei heeft gehad, en ze zei dat ze probeerde zo te spuiten dat dat nu niet zou zijn (?)

Was 45 euro kwijt voor samen. (alleen voor myx)

Groetjes van mij,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 974
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

zo mijn nijntjes zijn ook weer voorzien van hun prikjes (voor myx en vhs). Vooral Snuffel vond het maar niks.

En eenmaal thuis heeft die het eerste uur ook met een erg snel op en neer gaand neusje gezeten (stress) en wilde uiteraard toen ook niet eten. Toen moesten wij weg, maar uur geleden kwamen we thuis en was alles weer goed en nam weer wat te eten aan.

oh snuffel woog een nette 1.8 kg. Minou was wel wat stevig met 2.5 kg. Minoutje zou dus eigenlijk iets minder moeten eten, das alleen wat lastig omdat ze dan Snuffels eten op gaat eten.

oh we waren 35 euro kwijt voor 2 nijnen beide entingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 2 april geweest voor myx en vhs en was voor 1 konijn iets van 25 euro kwijt + nageltjes geknipt en nagekeken. Het prikken was geen probleem maar de nageltjes daarin tegen.. Maar van bultjes heb ik daarna geen last, dus geen idee hoelang die blijven. Alleen hoevaak worden jullie konijnen ingeent? Ben in oktober geweest en begin april omdat ik Co toen net had in oktober en hij bij waar hij vandaan komt geen inentingen heeft gehad, maar nu hoef ik volgens de dierenarts maar 1x per jaar.. dus vanaf 1 april 2009 ongeveer weer.. maar ik lees hier dat sommige vaker gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

ben vrij nieuw in t konijnenwereldje en heb nu as woensdag een afspraak bij de DA

enkele vraagjes

-waarvoor worden ze eigenlijk ingeent? ik heb 2 konijntjes en vraag me af, aangezien ze binnenshuis zitten en geen andere dieren tegenkomen of het wel nodig is...

-vanaf welke leeftijd kunnen/ mogen nijntjes geent worden? die van mij gaan voor een algehele gezondheidscheckup en misschien aansluitend voor enting, maar kan dit eigenlijk wel?

hopelijk kunnen jullie me antwoord geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen dienen twee soorten entingen te krijgen.. eentje tegen myxomatose en entje tegen VHD.

ale konijnen lopen hiervoor gevaar. konijnen die binnen leven net zo veel als konijnen die buiten leven.

myxomatose is een virus en word over gebrcht door vliegen, vlooien, mijten of andere konijnen. inenten is dus zeker nodig!!

vhd word meestal 1 keer per jar geeent en myx word geadviseerd zéker 2 keer per jaar te doen... ik zelf kies voor drie keer.

- inenten kan vanaf een leeftijd van twaalf weken oud. belamgrijker nog dan die leeftijd is of de konijnen goed gezond en goed op gewicht zijn.

ik raad je dus zeker aan om je konijnen te laten inenten!

heel veel succes woensdag!

lees dit nog eens door voor wat extra en uitgebreidere info

Myxomatose en VHS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog even wat vragen:

Gebeurt het wel eens dat konijnen slecht reageren op een inenting of vertonen ze wel eens een allergische reactie? En zoja, hoe lang/hoe erg hebben ze er last van?

En wordt er bij het inenten ook gekeken naar het lichaamsgewicht? Ik heb een klein konijntje en ik weet niet het precieze gewicht, maar het zal hooguit een kilo zijn. Het lijkt me dat de dosis daar ook op aangepast wordt?

En nog 1: kunnen beide inentingen tegelijkertijd worden gegeven (vhs en myx.) of kan het beter appart gebeuren (bijv. een maand later)

Ik hoop dat jullie m'n vragen kunnen beantwoorden!

:bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, nou was mijn vriend ermee gegaan want die ging met de hond, ik zeg neem Picasso gelijk even mee.

Heeft hij een enting gehad met Dercunimix voor allebei de ziektes.

Kheb daarna nog gebeld of dit voldoende was tegen myxomatose en hij zegt van wel ?

Mah omdat ik hier overal lees van 2 vaccins ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de uitleg.

Ik ben net terug en heb ze allebei laten enten. ze hebben nergens last van, want ze zitten nu alweer mijn behang te slopen. Het kostte overigens nu, ivm entingsdagen, 34,50 voor 2 konijnen. Gratis consult erbij. Normaal kost 1 enting dus 34,50, nu dus de helft.

en dan komt meteen mijn volgende vraag: omdat die van mij zo jong zijn, raadde de dierenarts me aan, om met 3-4 weken terug te komen en nogmaals te laten enten, om zo een booster te geven. Ik weet idd dat dit vrij normaal is bij honden en katten

Nu wil ik natuurlijk het aller- allerbeste voor mijn konijntjes, maar, als ik in oktober weer ga, is dat dan niet gewoon genoeg??

Hoe reeel zijn die besmettingskansen nu werkelijk?

Ik wil niet beknibbelen op de kosten, maar weeg het wel redelijkerwijs tegen elkaar af. Als ik met 4 weken een reboost doe, kost het dus 34,50 per konijn...

Iemand tips? advies? inzicht op wat 'normaal' is... heb er namelijk nog niemand over gehoord.

ps: mn konijntjes zijn net 12 weken oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

owh gelukkig dan....

op zich is het wel logisch, want jonge beestjes (en kinderen) maken wel antistoffen aan voor hetgeen waarvoor ze ingeent worden, maar die antistoffen nemen sneller af dan bij volwassen.

maar vraag me toch af in hoeverre dit deels een advies-gebaseerd-op-geld-verdienen- is dan daadwerkelijk absoluut noodzakelijk voor mijn nijntjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn vanmiddag ook geweest met onze 5 flappies. Allemaal geent, nagekeken en bij Fuzzy z'n nagels geknipt. Bij elkaar het kostte het geloof ik 99 euro maar daar zat ook nog oogzalf bij voor fuz. Meteen een afspraak gemaakt voor zijn castratie: 30 mei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren met alle 8 geweest, alle 8 compleet nagekeken en nageltjes geknipt. Ze waren allemaal netjes op gewicht gebleven en zagen er goed uit! Daarnaast mocht ik bij Indy ook even door dat dingetje kijken om haar tandjes te bekijken, ziet er best grappig uit! Ik was 54,20 kwijt, en dan zijn ze met 2 man ongeveer een uur bezig geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik overweeg Fluffy voor de eerste keer te laten inenten, ze is nu 14 weken.

Nu heb ik enkele dierenartsen gecontacteerd, de enige die ik tot nu toe kon bereiken vroeg 55,50 euro voor de consultatie en 2 vaccins.

Hoe komt 't dat de prijzen in BE veel hoger liggen dan in NL? Zijn er ergens in BE ook entingsdagen?

Hoeveel konijnen sterven eigenlijk jaarlijks aan deze ziektes? Ik heb vroeger een nijn gehad die 8 jaar oud geworden is, heb deze nooit laten inenten .. Had hier toen zelfs nog nooit van gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik overweeg Fluffy voor de eerste keer te laten inenten, ze is nu 14 weken.

Nu heb ik enkele dierenartsen gecontacteerd, de enige die ik tot nu toe kon bereiken vroeg 55,50 euro voor de consultatie en 2 vaccins.

Hoe komt 't dat de prijzen in BE veel hoger liggen dan in NL? Zijn er ergens in BE ook entingsdagen?

Ik denk dat wel.

Ik zag van de week bijvoorbeeld op de site van de dierenkliniek in Hasselt dat ze daar entingsdagen doen dus misschien kan je eens een grote praktijk/kliniek opzoeken in je buurt en kijken of ze het daar doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .