Ga naar inhoud

Het algemene inentingen topic


_Danielle

Aanbevolen berichten

Owja, Tijger word zo laat geent omdat hij een heeeeeel slim baasje heeft (Me)

Ik had een KKdierenarts gevonden die ook nog inentingsdagen had voor maar 7,50..

Dat dierencentrum ligt in Beek.. ik woon zelf in Nijmegen.. (ongeveer 20 min. rijden)

Ik had netjes een afspraak gemaakt, tijger in de auto geladen, moeders mee omdat ze tijger moest vasthouden in de auto..

Wij in Beek aangekomen, kon ik het toch nergens vinden !!

We hebben het aan 4 mensen gevraagd, en die konden me ook niet helpen..

Ik die DA nog keer gebeld.. wat blijkt???

Dat centrum lag inderdaad in Beek, maar dan wel beek in Limburg... :bounce:

En k zat in Beek-ubbergen bij Nijmegen...

Haha dus dat was echt een slimme actie, vandaar dat het later werd... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 974
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Owja, Tijger word zo laat geent omdat hij een heeeeeel slim baasje heeft (Me)

Ik had een KKdierenarts gevonden die ook nog inentingsdagen had voor maar 7,50..

Dat dierencentrum ligt in Beek.. ik woon zelf in Nijmegen.. (ongeveer 20 min. rijden)

Ik had netjes een afspraak gemaakt, tijger in de auto geladen, moeders mee omdat ze tijger moest vasthouden in de auto..

Wij in Beek aangekomen, kon ik het toch nergens vinden !!

We hebben het aan 4 mensen gevraagd, en die konden me ook niet helpen..

Ik die DA nog keer gebeld.. wat blijkt???

Dat centrum lag inderdaad in Beek, maar dan wel beek in Limburg... :bounce:

En k zat in Beek-ubbergen bij Nijmegen...

Haha dus dat was echt een slimme actie, vandaar dat het later werd... :P

Wat een geweldig verhaal :bounce: :mdr: :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ziektes worden vooral door muggen overgedragen, en die zitten overal ook binnen.

Dus ik denk wel dat het verstandig is om al je konijnen te laten enten.

Volgens mij was het enten van kleine konijnen vanaf 10 of 12 weken maar dat zal een van de andere leden wel even aanvullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnekonijnen lopen net zoveel risico op het verkrijgen van beide ziektes als buitenkonijnen.

Myx word overgedragen door muggen en VHD kun jij als baasje al onder je schoenen mee dragen.

Beide zijn besmettelijk en kunnen dus ook door andere konijnen worden overgebracht.

Konijnen mogen geent worden vanaf de leeftijd van 12 weken. Nog belangrijker dan de leeftijd is de algehele gezondheid van het beestje. Je konijn moet niet ziek en goed op gewicht zijn om ingeent te mogen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ik moest mijn konijnen laten inenten toen ik ze voor de vakantie naar een opvang bracht. daarvoor heb ik het nooit gedaan, maar het is wel belangrik als je ze in contact brengt met andere konijnen/dieren/mensen

tis ook niet duur geloof ik, en iedere dierenarts kan het geloof ik wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owjee.. kan dat kwaad? :s

Ik wil ze namelijk wel allebei geent hebben aangezien ze buiten zitten.

En door die actie van mij was ik wel blij dat deze dierenarts zei dat hij mij begin december een brief zou sturen met daarin de uitnodiging voor de entingen.

Hmm september.. december... het lijkt wel veel op elkaar en ik had toen een beetje slechte verbinding.

Nee dat kan niet, anders had hij eerst het voorjaar genoemd.

Maar dat kan toch geen kwaad ofzo? Anders wacht ik misschien liever tot het voorjaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de site van mijn dierenarts gekeken, ze hebben veel ervaring met konijnen! Het inentspreekuur hebben ze in april/mei. Als Teun zover is laat ik hem daar met een gerust hart castreren. Teun is mijn eerste konijn sinds jaren, dus over de ervaring van m'n dierenarts met konijnen was mij niets bekend. Ben blij dat dat goed zit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .