Ga naar inhoud

Het algemene inentingen topic


_Danielle

Aanbevolen berichten

Bij ons kosten beide entingen samen ook maar € 13 per konijn.

Niezen is volgens mij geen entreactie. Ons konijntje heeft daar ook last van, ook naar de dierenarts geweest en ook antibiotica gekregen. Wij mengen het met een klein beetje (suikervrije) appelmoes, en dat gaat echt super goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 974
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat konijntjes van 6 weken nog te jong zijn om ingeent te worden. Helemaal als ze al met 6 weken (te vroeg) bij hun ouders weg gaan en dus naar een nieuw huisje, al die stress. Ik zou wachten tot een week of 12, dan zijn ze wat ouder, gewend aan hun nieuwe huis en waarschijnlijk dus minder stress en minder last van de enting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laura dankje voor je reactie! Het gaat iig beter met haar, nu neusje blijft droog en het niezen is ook al een stuk minder. Alleen het blijft een strijd hoor om dat spul in haar bekkie te krijgen, ze houdt nu de lippen stijf op elkaar :lol: Zou ik ook doen als ik haar was :$

Maar goed ga een beetje off topic nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben erachter gekomen dat je altijd je konijnen in moet laten enten.

Maar ik heb dat volgens mij nog niet gedaan. En ik heb al een aantal vragen aan Danielle gevraagd. Ze zegt dat ik het in het voorjaar en najaar moet doen. Wie weet dat beter ? Kan me iemand helpen ?

Ik hoor het heel erg graag van jullie. Anders wou ik maandag meteen naar de dierenarts gaan om dat te doen.

Groetjes Claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Heb net een dierenarts gebeld uit Vorstenbosh en die doen geen konijnen in laten enten. Ze hebben wel spreekuur van half 6 tot half 7 maar dan doen ze het niet. En ze zegt dat er wel op verschillende dagen dat je bij de beestenpot ook de konijnen in laat enten. Kan dat wel ? Want dan zijn er dierenartsen die dat doen zei ze. Gr. Claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net gebeld naar Brouwhuis Dierenkliniek in Helmond, maar dat is heeel erg duur.

Voor alle 7 konijnen die ik heb moet ik dan ongeveer 205 euro betalen. En dan onderzoeken ze het konijntje meteen verder. En dan krijgt ieder konijn 2 inentingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Claire: Maandag zeker meteen naar de dierenarts!

Heb jij nooit een oproep gehad voor de inentingsdagen?

Als iemand zijn konijnen nog nooit heeft laten enten, hoe kan een dierenarts dan weten dat hij/zij konijnen heeft en een oproep moet sturen? En misschien sturen niet alle dierenartsen oproepen.

Ik moet Muts ook nog laten enten, maar dat wil ik deze week regelen. (Degene die haar gevonden heeft en daardoor de echte eigenaar is zag er eerst het nut niet van in, maar ze is het er nu mee eens.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij mij zijn ze weeral veilig, alleen ga ik daarvoor niet naar de dierenarts . Is nog al moeilijk met zo een 50 tal konijnen in de auto. Ik heb dan natuurlijk het geluk dat mijn vriend reeds meer dan 20 jaar konijnen inent voor de club.De entstof voor myx. Lyomyxovax kost ongeveer 6 euro voor een ampul voor 10 konijnen. De entstof voor VHS/ RHD Cunical kost ongeveer 14 euro voor een ampul voor 10 konijnen.Cunical blijft een jaar goed , Lyomyxovax blijft maar een 5 maand geldig.Je kan jonge konijntjes probleemloos vanaf 8 weken enten en je mag de spuitjes samen geven.Ik wens jullie allemaal een probleemloze muggevrije zomer !!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijkt dus dat de dierenkliniek hier pas ent als ze voldoende konijnen (= minimaal 10) op de lijst hebben, dan organiseren ze een entmiddag. ik sta dus wel op de lijst en wordt gebeld als er voldoende konijnen zijn. Het is helaas de enige konijnenkundige dierenarts waar ik zelf naar toe kan, ik heb geen auto.

En ik loop de kans dat die entmiddag dan net valt in de periode dat ik op vakantie ben en dat ik dus weer moet wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is inderdaad ook een ent-middag, dan zorgen dat ze meer konijnen bij elkaar hebben, dan is het goedkoper omdat de entstof voor Myxomatose niet houdbaar is.

Je kunt bij ons wel buiten dat spreekuur om, maar dan is het duurder omdat ze die stof dan niet kunnen delen over meerdere konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net gebeld naar Brouwhuis Dierenkliniek in Helmond, maar dat is heeel erg duur.

Voor alle 7 konijnen die ik heb moet ik dan ongeveer 205 euro betalen. En dan onderzoeken ze het konijntje meteen verder. En dan krijgt ieder konijn 2 inentingen.

Das veel geld, maar nijnen kosten nou eenmaal geld:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb Teun ook laten enten. Het is een binnenkonijn maar hij kan ook VHS en Myx oplopen. Als je dan ziet en leest hoe pijnlijk dit is voor nijnen met de dood als gevolg, betaal ik daar graag geld voor om het te voorkomen ook al is de kans klein dat hij het kan krijgen. Vliegen en muggen houd je tenslotte ook binnenshuis niet tegen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .