Ga naar inhoud

Het algemene inentingen topic


_Danielle

Aanbevolen berichten

  • Reacties 974
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 3 weken later...

HELP..........Ik heb geen idee wanneer en waar mijn nijntje kan worden ingeent.Zelf zou ik naar zo'n inentingsdag toe willen hier in Den Haag.Heeft iemand enig idee om mij te kunnen helpen,Fleurtje heeft nog geen dierenarts,ik heb ze pas sinds juli en ze is nu bijna 12 weekjes oud en is een vos-dwergkonijntje........

Link naar reactie
Delen op andere sites

HELP..........Ik heb geen idee wanneer en waar mijn nijntje kan worden ingeent.Zelf zou ik naar zo'n inentingsdag toe willen hier in Den Haag.Heeft iemand enig idee om mij te kunnen helpen,Fleurtje heeft nog geen dierenarts,ik heb ze pas sinds juli en ze is nu bijna 12 weekjes oud en is een vos-dwergkonijntje........

Ik zou eens rond bellen en op internet kijken, welke dierenarts ervaring heeft met konijnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijntjes zijn op 1 augustus ingeënt tegen myxomatose. DA zei dat het niet nodig was tegen VHS als ze geen contact hebben met wilde konijnen of gras plukken waar wilde konijnen leven die dan besmet kunnen zijn. Dit klopt toch hé?

grtjs Lara en pootjes van Wabbertje & Walnoot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dit klopt zeker niet! De ziekte kan zich inderdaad verspreiden door direct contact met andere konijnen maar het kan ook in mest of in gras zitten. Als jij daar dan doorheen wandeld met je schoenen kan je het virus via je schoenzolen overbrengen!

Ik zou dus als je dierenarts dit zegt eens dringend op zoek gaan naar een ander!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil jullie er even op wijzen dat in Limburg de vacciatiedagen voor Konijnen weer begonnen zijn.

Woensdag 20 augustus, 27 augustus en 3 september kunt u uw konijn volledig laten inenten in de klinieken in Venlo-Blerick, Horst en Venray-Leunen. U betaald dan voor ieder 1e konijn €10 euro, voor ieder volgend konijn €7,50.

www.vooralledierenhetbeste.nl

Omdat mijn konijnen in de weekends ook vaak in Limburg zijn laat ik ze waarschijnlijk hier ook enten. Dan blijven ze maar wat langer uit logeren. Hier in Zwolle betaal ik bijna €30 per konijn op de vaccinatiedagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na weer een geslaagde entingsmiddag op 2 april, organiseert dierenkliniek "De Postwagen" op woensdag 1 oktober 2008 van 14.00-16.00 uur

in samenwerking met dierenspeciaalzaak Poppo weer een konijnenentingsdag.

De konijnen krijgen dan een enting tegen Myxomatose. Konijnen die in het voorjaar niet geent zijn krijgen ook nog een enting tegen VHD.

Locatie: dierenspeciaalzaak Poppo, Molenstraat, Venlo.

www.depostwagen.nl

Worden dit soort vaccinatiedagen eigenlijk ook in andere provincies gehouden? Kan er in de regio van Zwolle niets over vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenkliniek waar ik voorheen heenging hield iedere eerste woensdag van de maand konijnen-inentingsdag. Maar daar was ik €41,28 voor 1 konijn, en €86,92 voor twee konijnen kwijt.

De dierenarts waar ik de laatste keer ben geweest zou me bericht sturen wanneer hun inentingsdag hebben, maar daar betaal ik nog €29,- per konijn. Groot verschil dus. Een inenting durf ik wel over te laten aan een minder koijn-kundige dierenarts, vandaar dat ik geneigd ben om mijn konijnen dan maar in Limburg te enten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag Jip en Cato laten enten, ze waren erg lief.

En helemaal gezond verklaard.

:yipi:Cato heeft nu wel haar eigen paspoort, hoort ze officieel bij onze familie hahahaha. (bij onze dierenarts krijgen de konijnen op het paspoort een achternaam, de mijne omdat ik er mee naar de dierenarts ga. Bart vind dat ze zijn achternaam zouden moeten hebben, moet hij mij maar ten huwelijk vragen krijgen de konijnen ook zijn achternaam :whistle2: maar goed waar een mens zich al niet druk over kan maken :$)

groetjes

Marleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag Jip en Cato laten enten, ze waren erg lief.

En helemaal gezond verklaard.

:yipi:Cato heeft nu wel haar eigen paspoort, hoort ze officieel bij onze familie hahahaha. (bij onze dierenarts krijgen de konijnen op het paspoort een achternaam, de mijne omdat ik er mee naar de dierenarts ga. Bart vind dat ze zijn achternaam zouden moeten hebben, moet hij mij maar ten huwelijk vragen krijgen de konijnen ook zijn achternaam :whistle2: maar goed waar een mens zich al niet druk over kan maken :$)

groetjes

Marleen

hihih weet Bart dit ook al:bounce:hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu al 2 maanden aan het wachten op een berichtje van de DA over het enten. (Sta op een lijst, ze zouden bellen als er genoeg konijnen zijn voor een entdag.) Ik ga ze maar weer bellen, ook om te melden dat ik na deze week 2 konijnen heb, dat helpt in ieder geval om de lijst vol te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DA houdt ergens in september weer ent-dagen, ik heb mijn nijnen in augustus alweer in laten enten, omdat het me anders te lang duurde, en we bijna op vakantie gingen en ze zo veilig uit logeren konden..ik betaal helaas ook wel meer dan 10 euro, maar ze zijn dan ook helemaal nagekeken, en hebben een uur uitgetrokken voor mijn nijnsels(4):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hallo allemaal,

mijn konijn blacky, is vandaag (12-09-2008) voor de 1ste keer ingeënt tegen myx. en VHD.

hij zit nu gewoon in zn hok met andijvie, biks en water.

maar ik zat net te denken, moet hij niet iets speciaals hebben ofzo? nu die voor de 1ste keer is geënt? ik vroeg het me af. hopelijk weten jullie het.

ooh ja, wanneer moet een konijn ingeënt worden? om het jaar ofzo?

alvast bedankt!

xxx conny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .