Ga naar inhoud

Het algemene inentingen topic


_Danielle

Aanbevolen berichten

  • Reacties 974
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb vorige week mijn konijnen laten enten, ik ga altijd samen met een vriendin van me die 2 huizen verder woont. Ook heb ik de vondeling laten enten. Ik had zoiets van als ik toch ga kan ik haar net zo goed meenemen. Ik was nu €9 per konijn kwijt. Dit omdat we met 4 konijnen waren en ze ook mensen gepland hadden die niet naar het spreekuur konden komen die middag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben ook met chrek nienke snuf en nijntje vandaag wezen enten ze zijn ook gezond verklaart en heb ze bij terug komst van da vlug in bij keuken gezet daar snuf gecastereed rammetje en nijntje voetster nog gekoppelt moesten worden

dus beetje stres van auto en da koppeling is tot nu goed verlopen geen ruzie

hoop dat het zo blijft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag met Freddie voor het inenten geweest. De DA had al versterking geroepen, omdat Freddie niet opgepakt wil worden. (Ze kende Freddie nog van vorige week)

Daarbij vertelde de DA dat ze Freddie een 'eng konijn' vond! :O

Ze vond dat hij suicidale neigingen had! Ik wist niet wat ik hoorde! Freddie is HARTSTIKKE lief! Ze zei dat hij zoveel kracht in zijn achterpoten heeft en deze kracht ook gebruikt als iemand hem op wil pakken, dat hij zo gemakkelijk zijn ruggetje kan breken...

Gelukkig was hij nu wat rustiger. Waarschijnlijk omdat ik er nu bij was en vorige week bij het castreren natuurlijk niet! Hij heeft zijn prikje weer gehad en kan er weer een half jaartje tegenaan!

Hoeveel het me precies gekost heeft weet ik zo niet, want we hebben er een 1,5 kilo zak SS bij gekocht. We waren in totaal 33 euro kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje is vandaag ook ingeënt tegen VHS en Myxomatose.

Voor myxomatose heeft hij dervaximyxo gehad en geen lyomyxovac, hoewel ik weet dat lyomyxovac veiliger is.

Maar op 10km van hier zijn er de laatste dagen dode wilde konijnen aangetroffen met tekenen van myxomatose. Mij konijnen wonen in de tuin en er lopen hier ook wilde konijnen rond. Naar het schijnt zou dervaximyxo een betere betere bescherming bieden en op lyomyxovac had ik ook nog een tijdje moeten wachten.

Nu begin ik te twijfelen of ik niet beter nog even had gewacht en toch lyomyxovac had laten gegeven. Of is dervaximyxo toch niet zo gevaarlijk als er wordt gezegd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat 'mag' toch eigenlijk niet, vlak na castratie enten...?

Ik ben vandaag met alle 8 geweest, allemaal gezond verklaard en complimenten gekregen dat ze er zo goed uit zagen! Ze heeft hartje en longen geluisterd, buikje gevoeld, alles nagekeken, tandjes nagekeken, gewogen en uiteraard de inentingen gegeven. Ik was €54,20 kwijt in totaal. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch wel heel belangrijk dat je 2x gaat hoor! Ik snap niet waarom je DA 1x ent, de enting tegen myxomatose 'geldt' niet zo heel lang en is volgens is er gewoon het hele jaar door gevaar! Er enten zelfs mensen 3x per jaar, volgens mij o.a. Kelly. Dus ik weet niet waarom jouw DA gekozen heeft om 1x per jaar te enten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het ook niet. Mijn moeder vind het best als ik 2x per jaar ga, maar dan moet ik die 2e keer 120 euro zelf betalen, en dat geld heb ik niet...

Dat snap ik, maar als de DA maar 1x per jaar ent, vraag ik me af of hij wel konijnkundig is. Je zou eens rond kunnen kijken of er een dierenarts in de buurt is die wel 2x ent, heb ik toendertijd ook gedaan, want het is toch echt wel belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de enige dierenarts bij ons in de buurt. Wij hebben geen auto, en naar deze da zouden wij kunnen met een noodgeval, bijv. toen onze kat bijna doodging aan nierstenen. Ook wordt Stamper daar gecastreerd, want ik heb wat vragen gesteld en die werden goed beantwoord ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .