Juudje Geplaatst: 10 juli Geplaatst: 10 juli Hoi wij hebben 4 Franse hangoren van 12 weken oud. het rammetje zit momenteel alleen. Hij moet nog gecastreerd worden. We hebben hier een hek tussen van 140 cm hoog echter springt er nog steeds 1 konijn overheen. zou het genoeg zijn om het nog 20 cm hoger te maken? Of toch maar helemaal tot plafond dit maken? De bedoeling is om ze weer bij elkaar te laten. Dus een tijdelijke oplossing. Quote
happy211 Geplaatst: 10 juli Geplaatst: 10 juli Weet je zeker dat de konijnen er overheen springen? Of glippen ze misschien door een klein kiertje naar buiten? Zeker bij zulke jonge konijnen, die kunnen door redelijk smalle spijlen door glippen. Quote
Evee Geplaatst: 10 juli Geplaatst: 10 juli 1.40 meter zou wel lastig moeten zijn om te springen. Het zou voldoende moeten zijn. Ik vermoed dat ze of af kunnen zetten tegen het gaas (klimmen) of een opstapje gebruiken. Of de mazen in het gaas zijn te grof. Hoewel een hormonale ram die niet gecastreerd is gekke dingen kan doen om bij een voedster te komen, wat dat betreft zou het wel kunnen. Quote
Lio en Leia Geplaatst: 10 juli Geplaatst: 10 juli Onze Lio (teddy widder) is, toen hij ongeveer 11 weken oud was, twee keer door de spijlen van een puppyren gesprongen na een schrikreactie van de kat van de buren 😆. Lio is steeds een klein angsthaasje geweest 🤭. Het was een puppyren van 80 cm hoog. Ik heb hem er echt door zien gaan, verschoot mij nogal. Anders zou ik ook niet geloofd hebben dat hij erdoor kon. Ik heb toen extra gaas errond gezet. De ren was toen ook een tijdelijke oplossing. Hij zat binnen en had de kat buiten gezien. Quote
Juudje Geplaatst: 10 juli Auteur Geplaatst: 10 juli Het is dus niet de ram maar de voedster die er steeds overheen gaat. het is heel fijn gaas. Gaatje zijn ongeveer een vierkante cm. Het zit klem tussen de muren met nog een extra balkje waar een kiertje zou kunnen zijn. Meerdere keren gekeken en zie eigenlijk geen andere mogelijkheid meer dan dat ze erover heen gaan. Eerst was het lager en toen gingen ze er alle 3 overheen. Dus hebben we het verhoogd. Nu is er nog 1 voedster die erover gaat. Zit eraan te denken om de camera er even te installeren om te kijken hoe deze dame het voor elkaar krijgt. Quote
Juudje Geplaatst: 11 juli Auteur Geplaatst: 11 juli Vanmorgen zie ik dus dat ze er gewoon overheen springen. Dat word dus gewoon helemaal tot plafond dicht maken. 1 Quote
Evee Geplaatst: 11 juli Geplaatst: 11 juli Haha je hebt er altijd van die acrobaatjes tussen zitten. Er zit inderdaad niets anders op dan! Succes. Quote
Marcovka2 Geplaatst: 11 juli Geplaatst: 11 juli Ik heb ook zo'n voedstertje. Toen ze nog maar een half jaar oud was kon ze tot aan mijn borsthoogte springen. Ik ben vrij lang dus dat is ruim anderhalve meter hoog. En ik heb haar een keer in een traliepaneel zien hangen op 1m hoogte, ze was er bijna overheen geglipt. Van de vier die ik heb, haalt alleen zij zulke toeren uit, dus het ligt ook aan het beestje. Je kan misschien ook kippengaas spannen aan de bovenkant van de panelen, zodat het er vlak op ligt, zodat ze tegen gehouden worden als ze erover heen proberen te springen. Dat zien ze wellicht niet omdat het zo dun draad is, en proberen het dan niet weer. Quote
Marcovka2 Geplaatst: 12 juli Geplaatst: 12 juli 15 uren geleden, Marcovka2 zei: Ik heb ook zo'n voedstertje. Toen ze nog maar een half jaar oud was kon ze tot aan mijn borsthoogte springen. Ik ben vrij lang dus dat is ruim anderhalve meter hoog. En ik heb haar een keer in een traliepaneel zien hangen op 1m hoogte, ze was er bijna overheen geglipt. Van de vier die ik heb, haalt alleen zij zulke toeren uit, dus het ligt ook aan het beestje. Je kan misschien ook kippengaas spannen aan de bovenkant van de panelen, zodat het er vlak op ligt, zodat ze tegen gehouden worden als ze erover heen proberen te springen. Dat zien ze wellicht niet omdat het zo dun draad is, en proberen het dan niet weer. Kleine correctie, ik had haar bijna over een 80cm paneel zien kruipen, dat was de reden dat ik 1m panelen had gekocht. Ze was bovenop de rand gesprongen en hield zichzelf vast aan de rand en probeerde er overheen te kruipen, ze kon die beweging volgens mij net niet maken en sprong terug de ren in. Quote
Juudje Geplaatst: 13 juli Auteur Geplaatst: 13 juli Een wonder dat zulke kleine diertje zo hoog springen. ze is ook de meeste actieve van het stel en het kleinst. We hebben er nog een balk overheen gemaakt, dat was in de hoop dat ze er niet meer over heen ging. maar helaas na 24 uur is het haar weer gelukt. Op naar de volgende poging. 1 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 14 juli Geplaatst: 14 juli Toen wij het huidige stel adopteerden, werd er gezegd dat ze alleen in een afgesloten ren geplaatst zouden worden omdat de voedster hoog kon springen. Onze ren is afgesloten dus konden we haar adopteren. Maar het vreemde is. We zien wel de ram overal opspringen. Hij zat een keer in de voerton. Maar de voedster dus niet. Ttsss. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.