Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
10 uren geleden, Kolino zei:

Gaat je lukken! Walter White style 🤭 Je hebt hem niet per ongeluk poedersuiker gegeven he? 

Hopelijk blijft hij meewerken, dat is voor iedereen het fijnste. 

Hihi nee het is the real shiiiit 😛

Gister en eergister deed hij ook netjes zijn ab innemen met druppeltje sinaasappelsap 😊

Beetje dramatisch met de voorpoten en toen ik hem terug zette nog dramatischer met de achterpoten🤪

Maar sinds maandag aan de ab en ik zag gister weer wat  bloed in zijn plas...wederom op het kussen van de tunnel naast de bloedvlek van vorige keer... En een beetje voor toiletbak.. Ben bang dat de kuur niet aan slaat... Of ik ben te ongeduldig....

Geplaatst:

Je zou bij hem niet verwachten dat hij resistentie heeft opgebouwd, maar die bacterie misschien wel. 

Ik zou na een week wel vooruitgang verwachten eerlijk gezegd. 

Geplaatst:
3 uren geleden, Kolino zei:

Je zou bij hem niet verwachten dat hij resistentie heeft opgebouwd, maar die bacterie misschien wel. 

Ik zou na een week wel vooruitgang verwachten eerlijk gezegd. 

Hoop het niet 🥺 het is niet zo heftig als die eerste plas maar nog wel een kleine rode na plas. Hij neemt zijn ab kuur netjes in nu met water en sinaasappelsapje.  Kijk morgen weer op het kussen want daar doet hij nu 1 keer per dag een plasje op. Eergister helder plasje.

Heb het speciaal niet gewassen zodat hij daar op blijft plassen. Veel beter te zien zo. Woensdag hebben we om 10.30 da afspraak. .... 

Geplaatst:

Hij eet weer als een paard🙈 Zodra ik aankom met de groentes rennen ze weer als van ouds samen naar me toe. Brokjes gaan direct naar binnen en ze zitten samen elke avond hongerig te wachten bij het lege bakje. Geen bloed gezien vandaag🙏🏼🙏🏼 

Medicatie doe ik al een paar dagen in mijn eentje..gaat helemaal goed..weinig dwang en even samen tutten. 

Morgen da voor controle. 

Heb het idee dat de ab kuur ook iets doet met zijn ontlasting want er zijn geen grote hopen meer geweest sinds de steen eruit is.. Hij laat alleen zijn druiven liggen maar denk dat ook komt door de ab. Smaak misschien anders? 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Nou pfffffff we zijn weer terug🥵

Zoals Kolino al dacht werkt de ab niet...dus resistent voor die ab🥴

Nu 3 echte spuiten andere antibiotica die ik zelf moet zetten. Snelle cursus gehad en ik deed het perfect 😇 Ze noemde me mevrouw Doktor🤪 

Gelukkig zijn de naalden kort dus zo lang ik goed recht erin ga moet het lukken. Het is een witte substantie..vergeten te vragen hoe het heet..

• Verdrietig 1
Geplaatst:
35 minuten geleden, happy211 zei:

Dat zou wel eens duplociline kunnen zijn, dat is ook wit en moet via injectie. Moet je het in de koelkast bewaren?

Ja in de koelkast en 10 minuten van te voren eruit halen.

Geplaatst: (aangepast)
Op 25-6-2025 om 19:22, happy211 zei:

Dat zou wel eens duplociline kunnen zijn, dat is ook wit en moet via injectie. Moet je het in de koelkast bewaren?

Zat even te zoeken naar tips om te injecteren en vond een topic hier...en daar las ik dat duplo erg moeilijk spuiten is...? Is dat zo? 

Arts zei 10 minuten van te voren uit de koelkast en schudden, goed vast draaien en dan erin. In zijn kont want nek is te weinig ruimte. Morgen de eerste alleen zetten..hoop dat het goed gaat 🙏🏼🙏🏼🙏🏼

aangepast door Lappie2
Geplaatst:
1 uur terug, Lappie2 zei:

Morgen de eerste alleen zetten..hoop dat het goed gaat 🙏🏼🙏🏼🙏🏼

En niet zo als ik prikken en de naald ging door het vel heen. Was tegen myxomatose maar konijn is alsnog doodgegaan. Er was toen nog geen vaccin.

Geplaatst:
4 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

En niet zo als ik prikken en de naald ging door het vel heen. Was tegen myxomatose maar konijn is alsnog doodgegaan. Er was toen nog geen vaccin.

Maak me nog even bang 🤪🙈

De naald is kort dus eigenlijk kan er niet heel veel mis gaan.... Hoop ik 😇

Geplaatst:
7 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Toen je spoot, trilden ze toch niet?

Hahahaha neeeee toen was ik💪😁🤚🏼 Pas erna was het even pfffffff uitblazen en trillende handjes. 

Geplaatst:

Prik 2 zit er ook in 😅

Al een flinke tijd geen bloed meer gezien 😇 

Maar hij houdt zich zo stijf dat het wat moeilijker is om zijn huid te pakken. Dus was heel even gestunt. Maar het is gelukt. Nu zit hij zich druk te wassen.. vieze mensen bah😣

Kleine zit ondertussen aan een lekker koud komkommertje te knabbelen. Is hier ook giga heet🥵

Geplaatst:

Vorige week het kussen uitgewassen en was de hele week helemaal schoon. Keek een paar uur geleden en was nog schoon.

En zie nu dit....

IMG-20250702-091412.jpg

Ze hebben gister wel wat gedroogde kruiden gehad, waaronder weegbree.... Houden het weer in de gaten. Geen druppels en heel licht van kleur. Niet zoals de vorige keer.

• Verward 1
Geplaatst:

En vandaag een hele mooie grote kleurloze plas ernaast.😇

Heerlijk af aan het koelen vandaag. Jongens zijn super actief aan het rennen en springen nadat ik hun dierentuin heb gepoetst. Hopelijk houden ze het nu wat langer netjes 🙏🏼 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Laatste spuit zit er in 😅😇

Ineens durfde ik niet meer..dus duurde even eer ik weer mijn ballen terug vond 🤪🙈 Hopelijk nooit meer 🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
5 uren geleden, Bunnie.and.Clyde zei:

Goed gedaan!! Hopelijk slaat deze kuur goed aan. Ik heb ook weleens via injecties moeten geven en vond het ook doodeng! Trillende handjes alles 🤪 Hoe gaat het nu?

Nou echt he pfffff🙈 Hij heeft ook nog van die onderhuidse vetbulten bij zijn bibs dus daar moest ik dan ook nog tussen in zitten. Maargoed het zit er allemaal in😅

Hij haat de probiotica!! En die neemt hij niet met een blaadje groen dus moet het steeds op mijn vinger doen en gewoon smeren op zijn tanden. Al 2 keer dat hij keihard zijn tanden in mijn vinger heeft gezet 😣 Maar we gaan daar nog even stug mee door 💪🏼😁 

Voor nu geen bloed gezien gelukkig. Dinsdag controle dus dan ziet ze dat direct als het nog niet goed is..

Maar we hebben echt een heel ander nijntje sinds die steen eruit is. Veel vrolijker,actiever, knuffeliger en gezonde uitstraling 🥰 Hij eet alles en geen 💩 problemen dus ook dat lijkt volledig genezen. Hoe? Geen idee🤷🏼‍♀️ De eerste ab kuur kan daar misschien iets mee te maken hebben of de maag darm snoepjes? 

Al met al lijkt het erop dat hij een heel stuk gezonder is dan voor de steen met alles😊 Merken wel dat hij iets vinniger kan uithalen naar Kleine toe maar Kleine gaat dan gewoon ergens anders zitten voor een half uurtje of zo en daarna liggen ze weer de hele dag klef tegen elkaar aan.🥰

Geplaatst:

Oh zo fijn dat je merkt dat hij zich beter voelt nu. 

Hij moet er dan toch echt al een hele tijd last van gehad hebben en wil wat stoerder doen nu 😅💪💪

Goed dat Kleine dan even weggaat en geen conflict aangaat 🙌.

Heel veel good luck nog voor dinsdag 🍀🍀

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dankjewel🤗🤗

Ja Kleine doet niet aan conflicten😇

En Leeuw moet idd heeeel lang veel last gehad hebben. Wat dochter pas door kreeg omdat hij begon te rillen en te persen en niet eten. Nooit eerder gedaan... Arm ding 🥺

De steen zat er natuurlijk al een flinke tijd te groeien en waarschijnlijk pas toen het vast zat voor zijn wortel begon hij het te laten zien. Ook nooit bloed gezien in zijn plas...dat begon pas een week na de operatie. We willen in iedergeval, als hij dinsdag groen licht krijgt, om het half jaar een echo laten doen om zeker te weten dat er niet weer iets groeit zodat we er op tijd bij zijn. 

Geplaatst:

Hij is schoon verklaard 🥳🥳🥳🥳🥳

Heeft wel een kale kont ineens, aan beiden kanten...kan van de stress komen of door al die antibioticaaaas de afgelopen weken/ maanden. 

Hij had ook een flink paar vilten klitten op zijn bibs die ik er zachtjes uitgekamd had vanmiddag. En toen zag ik dus de kale plekken. Net ingespoten met regenererende crème. 

Nog zeker 2 weken zijn plas in de gaten houden voor de zekerheid. En ook de probiotica nog even door blijven geven en de multivitamine capsules voor 2 weken om zijn immuun weer op te krikken.

In november weer voor een echo.

Maar voor nu een dikke joepieeeeeeeee🥳🥳🥳

Hebben nog speciaal zitten bedenken met zijn allen hoe hij die steen gekregen heeft... Ze dacht in eerste instantie dat die steen al vorm kreeg voor dat wij hem kregen en dat langzaam verder is gaan groeien. En de gipsplaten muur erbij.. maar ze denkt ook dat ze gips begonnen te eten omdat ze juist te weinig calcium hadden...

Hun voer bekeken en daar ziet ze ook niks geks in wat zo.n steen kan vormen 🤔

Zijn darmen en maag zien er ook gezond uit. Waarschijnlijk heeft de eerste ab kuur ervoor gezorgd dat zijn darmen weer normaal functioneren. Daarom deed het niks tegen de blaasontsteking. Zo iets begreep ik er uit🤷🏼‍♀️😅 

Ze eten geen kilo,s peterselie of ander groen met calcium. En dat krijgen ze pas 2 keer per dag na de operatie. Dus dat kan het ook niet zijn. 

Maagdarm snoepjes zijn het ook niet. Die werkten wel goed voor zijn kak maar daardoor is het niet over gegaan. daar gaan we ook gewoon mee door...vooral in de Verhaar periode. Luzerna gaf ik ook pas na de steen en niet ervoor. En heel weinig...

Blijft dus een mysterie... 

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

EINDELIJKKKKK is de LeeuwenKoning weer heerlijk relaxed 💪🏼😁 Zo heeft hij al een lange tijd niet meer gelegen. Die achter poetjes zo heerlijk gestrekt over elkaar. Helemaal chill🥰

Daar achter het foei lelijke kleed🙈

Jongens zijn er blij mee dus het mag blijven totdat ik wat anders ga neerleggen 😇

IMG-20250713-092026-1.jpg

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .