Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden, Evee zei:

De kleine konijnen die met mini oortjes gefokt zijn wel ja. Konijnen kunnen met warmte beter naar verhouding wat grotere oren hebben, ze koelen af via die oren.

zoiets dacht ik al, bedankt! dan ga ik daar voortaan extra rekening mee houden 

Geplaatst:
5 uren geleden, bunnyandme zei:

mijn eigen konijnen hadden ook icepods gisteren, en het was hier gelukkig niet zo warm.

Groot contrast met de 9 konijnen van werk die ik gisteren moest verzorgen.. ik heb er toen voor gekozen om eentje naar een koelere locatie te verplaatsen. Het was 35 graden en dat konijn was er slecht aan toe en at niet. Ik heb aangegeven aan leidinggevende dat ik mij ernstig zorgen maakte over alle konijnen. Ik heb gevraagd om tegels of icepods. got downplayed. totdat ik net te horen kreeg dat een van de konijnen het niet heeft gehaald.. een bejaard konijn, maar ik ben alsnog boos omdat mijn zorgen niet serieus werden genomen totdat het te laat was. konijnen horen aan de hitte te kunnen ontsnappen, niet worden opgesloten in hokjes met 35 graden. een aantal van de konijnen lopen los, dus het verschil was duidelijk te zien 💔

Dit is wel echt heel kwalijk, in een hokje zonder ren met zo'n hitte! Kun je daar niet ergens een melding van maken bij een inspectie? Als de konijnen op jouw werk zijn dan zijn er vast (hopelijk) ook wel regels waar ze zich aan moeten houden en een dienst die dat controleert?

Nu is gelukkig de ergste hitte voorbij maar als er nog zoiets voorkomt dan zou ik zelf geneigd zijn een melding te maken van dierenmishandeling net zoals je ook zou doen bij een hond die in een auto wordt achtergelaten.

Geplaatst:
7 uren geleden, happy211 zei:

Dit is wel echt heel kwalijk, in een hokje zonder ren met zo'n hitte! Kun je daar niet ergens een melding van maken bij een inspectie? Als de konijnen op jouw werk zijn dan zijn er vast (hopelijk) ook wel regels waar ze zich aan moeten houden en een dienst die dat controleert?

Nu is gelukkig de ergste hitte voorbij maar als er nog zoiets voorkomt dan zou ik zelf geneigd zijn een melding te maken van dierenmishandeling net zoals je ook zou doen bij een hond die in een auto wordt achtergelaten.

klopt, ik neig er ook naar om een melding te maken. Eerst ga ik nogmaals in gesprek met leidinggevende vandaag over deze situatie. De hele zomer moet ik werken, dus anders moet het maar op eigen initiatief, of dan maak ik direct een melding 

Geplaatst:
8 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Met dit weer ook zo min mogelijk werken 😉 

Dat gaat helaas niet.. maar we hebben wel langzamer dan normaal gewerkt. 😇

Dat is altijd even pittig wanneer de ene gast vertrekt en 2 uur later de volgende arriveert🙈

Geplaatst:
19 uren geleden, Evee zei:

De kleine konijnen die met mini oortjes gefokt zijn wel ja. Konijnen kunnen met warmte beter naar verhouding wat grotere oren hebben, ze koelen af via die oren.

Dit klinkt inderdaad wel erg logisch, ik had er nog nooit zo over nagedacht! Bedankt voor dit inzicht! Ik heb ze wel binnen gehad met de hitte maar dacht meer aan de leeftijd dan aan het soort ras/grootte van de oren. Hoe zit het eigenlijk met witte konijnen? Zijn die kwetsbaarder in de zon of juist niet? 1 logeerkonijn van ons is namelijk helemaal wit behalve bij haar oogjes, die zijn zwart. Wel korte oren ook.

Geplaatst:
2 uren geleden, TedenFluf zei:

Dit klinkt inderdaad wel erg logisch, ik had er nog nooit zo over nagedacht! Bedankt voor dit inzicht! Ik heb ze wel binnen gehad met de hitte maar dacht meer aan de leeftijd dan aan het soort ras/grootte van de oren. Hoe zit het eigenlijk met witte konijnen? Zijn die kwetsbaarder in de zon of juist niet? 1 logeerkonijn van ons is namelijk helemaal wit behalve bij haar oogjes, die zijn zwart. Wel korte oren ook.

Witte konijnen hebben vaak dunbehaarde oren die kunnen verbranden in de zon. Hoewel dat ook bij oudere konijnen, konijnen met een bijzondere vacht en konijnen met andere vachtkleuren die weinig beharing op de oren hebben kan zijn. Dus wel meer bij witte konijnen, maar ook bij andere konijnensoorten. 

Als jouw konijn dat heeft moet je voor schaduw zorgen of zonnebrandcreme die geschikt is voor konijnen gebruiken. 

• Bedankt 1
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .