Ga naar inhoud

Elbert voelt zich niet lekker?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Het is even geleden dat ik hier een topic heb geopend, nu toch weer even van me afschrijven en advies vragen.

Onze konijntjes zijn vorige week in de vakantieopvang geweest, op de laatste dag heeft Elbert daar per ongeluk zijn neusje bezeerd. Er zit een wondje op. De dierenarts heeft dit nagekeken en preventief antibiotica injectie gegeven. Toen we weer thuis waren deed Elbert wat moeilijk met zijn brokken 's avonds, niet zo gulzig en at ze niet allemaal op. Hij was verder heel actief en speels. De dagen daarna begon hij steeds moeilijker te doen met zijn brokken, heb hem ook weinig hooi zien eten en keutels zijn mini. Groenvoer pakt hij wel met smart aan, en ook gras gaat er goed in (hier zijn ze aan gewend, dus verwacht niet dat dit het probleem is) Wel gestart met metacam, cisaral en laxatract, omdat hij toch ergens pijn lijkt te hebben en zijn darmen niet goed functioneren. Dit sukkelt nu al een paar dagen zo door. Ik weet nou niet zo goed wat wijsheid is. Mijn vriend twijfelt of het gebitsproblemen zijn, want: hij pakt nog wel andere harde dingen aan (erwtenvlokken, wilgentakken, johannesbrood, science selective loop) en hij heeft nadat we hem geadopteerd hebben ook een moeilijke periode gehad waarin hij minder at (ook geen brokken en hooi en wel groenvoer). Misschien dat hij ook heftiger reageert op stress en dit toch nog nasleep is van de vakantieopvang en zijn bezeerde neusje. 

 

Ik twijfel nu tussen toch naar de dierenarts om zijn gebit na te laten kijken (kan dit überhaupt in zo'n kort tijdsbestek opspelen? hij at altijd super goed hooi), of het nog een paar dagen aankijken wel met preventief de medicijnen blijven geven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang duurt de antibiotica kuur nog?

Antibiotica is ook niet lekker voor de spijsvertering bij konijnen. In dit geval wel nodig ivm de wond aan het neusje, maar het kan dus wel verklaren dat hij niet lekker in zijn buik is. Maak de kuur wel af, of als de problemen te groot zijn, overleg dan echt met de dierenarts of er alternatieve mogelijkheden zijn. Eerder stoppen met antibiotica zonder overleg met een dierenarts is niet verstandig ivm resistentie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is al afgelopen, het was een eenmalige injectie die 3 dagen zou aanhouden. Hij heeft hem op vrijdag gekregen, dus zou maandag al uitgewerkt moeten zijn. Zou dat ook met een injectie zoveel problemen bij zijn buikje veroorzaken? Ik hoop dat dat het is, en hij snel weer opknapt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zijn mondje nagekeken?

 

Misschien heeft hij ook zijn mondje of tandjes bezeerd ?

Denk ook maar mee hoor.. 

 

Toen onze kleine heel speels heen en weer rende vloog hij met een noodgang met zijn neus tegen mijn knie aan. Echt heel hard dat ik er zelfs een blauwe plek van had.

Diezelfde dag naar de DA gegaan. Zij zag niks ernstigs maar gaf wel wat pijnstilling mee.

 

Hij was 2 dagen van de leg en had een beetje dik neusje en at minder dan normaal. Daarna weer net zo gek overal rennen en at gelukkig ook weer normale hoeveelheid. 

Hij stoot zich nog steeds overal tegen aan 🙈 Hij zal het nooit leren denk ik 🙄

 

Sterkte .. en als het vandaag nog niet gaat zoals het moet zou ik toch weer naar de da gaan...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat een dropveters zijn het toch af en toe he!

 

Ik heb voor morgen een afspraak bij de dierenarts gemaakt, mijn vriend is thuis bij hem en die liet net weten dat hij nog steeds weinig wil eten en zich verstopt in het hok. Voelt zich dus nog steeds niet goed 😞

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, happy211 zei:

Ik vind dit een hele mooie aanvulling voor onze scheldwoordenfilter!

 

Ontopic: veel succes bij de dierenarts en hopelijk knapt hij snel op.

Nog een leuke aanvulling: snofknoepert! Komt van mafknoepert af, wat ons eigen verzonnen woord voor gekkie is, alleen dan snof omdat nou ja je snapt hem ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebit was helemaal in orde! De oorzaak is een blaasontsteking, er zat bloed in zijn urine. Gelukkig verder geen afwijkende dingen gevonden in de nieren en blaas. Dierenarts zei dat hij met de antibioticakuur en misselijkheidsremmer snel weer de oude zou moeten zijn 🙂

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .