Ga naar inhoud

Verlatingsangst


Aanbevolen berichten

Inmiddels zit ik alweer 4 maanden in de ziektewet met allerlei vage klachten. Doordat ik zoveel thuis ben en Ollie sowieso al heel erg aan mij gehecht is, heeft hij verlatingsangst ontwikkeld. Als ik over een X aantal weken weer aan het werk kan is dit natuurlijk een probleem.

Door alle gedoe met gezondheid heb ik nu even niet de financiële middelen om een professioneel begeleidingstraject in te gaan. Het buffertje dat ik nog heb, wil ik liever achter de hand houden voor als er een medisch noodzakelijk probleem verholpen moet worden.

 

Dus, is er hier misschien iemand met ervaring en wil/kan diegene mij misschien tips geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-3-2024 om 17:35, mammafelina zei:

Wij hebben voor nu de puppy ren neergezet en zijn bezig om hem aan te leren dat dit een veilige plek is, waar hij rustig kan blijven als ik even naar een andere ruimte moet.

Klinkt als een goede stap. Misschien dat je op die manier dan ook kan oefenen door vaker uit zijn zicht te zijn, zoals zelf een tijdje naar een andere kamer te gaan of in de tuin. Dan hoef je niet per sé zelf echt weg te gaan als dat voor jezelf niet lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren ging ik samen met Ollie naar een vriendin, maar moest ik op de heenweg nog even naar de supermarkt.

Ik had 2 opties met Ollie, vast maken voor de supermarkt of in de auto laten.

Het idee om hem helemaal alleen buiten achter te laten vond ik echt niet fijn, dus gekozen voor de auto.

Met buikpijn Ollie achter gelaten in de auto en zo snel mogelijk door de supermarkt.

Toen ik een kleine 10 minuten later terug kwam bij de auto lag meneer gewoon lekker te slapen 😴 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, mammafelina zei:

Gisteren ging ik samen met Ollie naar een vriendin, maar moest ik op de heenweg nog even naar de supermarkt.

Ik had 2 opties met Ollie, vast maken voor de supermarkt of in de auto laten.

Het idee om hem helemaal alleen buiten achter te laten vond ik echt niet fijn, dus gekozen voor de auto.

Met buikpijn Ollie achter gelaten in de auto en zo snel mogelijk door de supermarkt.

Toen ik een kleine 10 minuten later terug kwam bij de auto lag meneer gewoon lekker te slapen 😴 

Wanneer je het ergste verwacht gebeurt het niet (en andersom) hihi. 

Jij met buikpijn vliegen🙈 en hij pitten 😜🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, mammafelina zei:

Het idee om hem helemaal alleen buiten achter te laten vond ik echt niet fijn,

Dan was je je leuke Ollie wel kwijt geweest. Zo'n hondje is erg aantrekkelijk! Haha, ze hebben mij als baby met allemaal leuke krulletjes ook een keer uit de kinderwagen gehaald. Mijn moeder is zo geschrokken. Iemand vond het leuk om me even vast te houden. Mijn  moeder heeft nooit meer de kinderwagen zonder toezicht gelaten.

Leuk dat het goed gegaan is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .