Ga naar inhoud

Vanmiddag met konijn Aya naar de DA. Ik vermoed E C.


Aanbevolen berichten

Gisteren ben ik met mijn konijntje Aya op controle geweest bij de dierenarts. Aya is weer erg levendig en ze is weer goed opgeknapt. Ook is ze weer bijna op haar oude gewicht, waar ik erg blij mee ben! Nu moet Aya weer vertrouwen in mij krijgen zodat ze weet dat ik haar niks doe, niet pak en geen medicatie meer hoef te geven. Ze is namelijk erg schuw geworden en het ijs moet weer even bij haar breken om het vertrouwen in mij weer terug te krijgen. Ze neemt gelukkig wel brokjes en groenvoer en dergelijke van mij aan. Nu hopen dat Aya, als ik met een bakje voer aan kom, dat ze dan net als verdi klaar staat en gaat eten. Ze eet wel goed, maar durft nog niet zo goed met Verdi samen te eten. Maar ook dat komt wel weer goed. Aya heeft geruime tijd dat ze ziek was apart van Verdi gegeten. Wel had ik ze allebei na het eten weer bij elkaar gezet, wat erg goed ging. Zowel Aya en Verdi doen het erg goed, waar ik erg blij mee ben! En nu maar hopen dat Aya weer vertrouwen in mij gaat krijgen en dat het ijs weer snel bij haar gaat breken. Bij de dierenarts heb ik nog veel complimenten gekregen dat ik er goed optijd bij ben geweest.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt super fijn dat het allemaal zo goed verlopen is. Konijnen kunnen heel anders zijn van karakter. De een blijft maandenlang schuw en bozig als je in de buurt komt, de ander is het binnen 1,5 dag alweer vergeten. Lodewijk heeft nog maanden mijn man ontweken, bang om opgepakt te worden, terwijl ik alles mocht. Inmiddels mag mijn man veel meer dan voor het oppakken. Dus hun band is 0,0 beschadigd. Ik duim dat Aya snel weer snapt dat alles ok is en jij velig en lief bent, zodat je ook weer in de buurt mag komen zonder stress.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een goede berichten! Veel aandacht geven en uit de hand laten eten helpt altijd. En als je de mogelijkheid hebt: op de grond liggen en haar naar jou toe laten komen en aan je laten snuffelen, dat helpt weer met vertrouwen opbouwen ☺️

 

Het is idd heel wisselend hoe konijnen op medicatie geven etc reageren. Eén van mijn vorige konijnen was er juist dapperder en meer aanhankelijk/sociaal van geworden. Mijn huidige twee gaan er vrij makkelijk mee om en kijken vooral heel erg uit naar de treat die ze na de medicatie krijgen 😂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net je topic gelezen. Superfijn dat Aya is opgeknapt! Je was er heel snel bij en hebt goed gehandeld. 
 

Nu kan je weer lekker van ze genieten. Het is logisch dat Aya nu wat schuw is, maar ze merkt het vanzelf dat je haar nu niet meer hoeft te pakken en dan zal ze je weer meer gaan vertrouwen. Het kan een poos duren, maar dat komt wel weer goed.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even een update over mijn konijntje Aya. Het gaat erg goed met Aya. Ze huppelt vrolijk rond in de ren samen met haar vriendje Verdi. Laatst heb ik naar de konijnen opvang waar ik Aya en Verdi vandaan heb, een mailtje gestuurd met daarin een update over Aya. Ze adviseerde mij om Aya, als ik Aya en Verdi eind juni begin juli moet laten vaccineren, een week voor de vaccinatie 1× daags Panacur te geven en ook na de vaccinatie 1× daags een week Panacur te geven. Dit omdat de vaccinatie de weerstand wat kan verlagen. Dit ook overlegd met de dierenarts. Morgen ga ik alvast een afspraak inplannen voor de jaarlijkse check up en vaccinatie van mijn 2 schatjes Aya en Verdi. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .