Cheeta26 Geplaatst: 18 augustus Auteur Geplaatst: 18 augustus Kushi na de groentedis, "naar de dierenarts is stom ik blijf hier zitten en tot je weggaat" We moeten Micha tot vrijdagavond 2x per dag wat in zijn oren spuiten, dierenarts vond de oortjes een beetje gezwollen. Vanavond nadat ik de pluk kruidenhooi in het hok had gedaan heb ik het dak open gedaan, beide deurtjes dicht en hem toen gepakt.. Voelde me zo gemeen... Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus 2 uren geleden, Cheeta26 zei: "naar de dierenarts is stom Het lijkt echt net of hij kwaad is. Haha. Quote
Cheeta26 Geplaatst: 21 augustus Auteur Geplaatst: 21 augustus (aangepast) We moeten doorgaan met zalven tot na het weekend. Zalven gaat op zich wel goed. Maar nu is Micha in brokstaking. Gisteravond ongeveer 2 gram door het gaas, totdat ik de bak in de ren zette toen ging hij hooi eten. Vanavond 1 brokje na het lijnzaadbrokje, daarna negeerde hij me volkomen en ging papierkorrels uit de toiletbak vreten. Tot ik met de pluk kruidenhooi kom, dan komt hij enthousiast aangelopen. Kushi deed dinsdagmorgen en avond mee maar eet inmiddels weer gewoon brokken. Vanmorgen haar portie door het gaas gevoerd, vanavond in de groenteschaal. Eerst deed ik het pakken en zalven tegen half 10/10 uur maar dan zit je met verzorging/argwaan. Nu doe ik het om 8 uur en met appelblaadjes bij de hand die hij op de keukentafel inmiddels aanpakt en als ik hem in de ren terugdoe geef ik hem ook wat. Wordt hier inmiddels behoorlijk gefrustreerd en verdrietig van. Je probeert zo'n beestje te helpen en dan krijg je dit. Ik heb wel vaker brok stakingen. Maar dat is meestal met een dag over. Nu is het al 3 dagen aan de gang. Verder doet en eet, drinkt, poept hij normaal hoor. Maar 's avonds laat ik ze zoeken voor een deel van de brokjes, mijn lievelingsmoment van de dag met ze. En dat is nu even niet 21 augustus aangepast door Cheeta26 Quote
Marjoleink Geplaatst: 22 augustus Geplaatst: 22 augustus Wat een gedoe zeg. Clarence verstopt zich als ik er aan kom, dat is ook niet leuk. Ik druppel zijn ogen bewust een uur na de voermomenten, juist om dat soort dingen te voorkomen. Is dat een optie voor jou? Hopelijk helpt het wel goed! 1 Quote
Cheeta26 Geplaatst: 22 augustus Auteur Geplaatst: 22 augustus 1 uur terug, Marjoleink zei: Wat een gedoe zeg. Clarence verstopt zich als ik er aan kom, dat is ook niet leuk. Ik druppel zijn ogen bewust een uur na de voermomenten, juist om dat soort dingen te voorkomen. Is dat een optie voor jou? Hopelijk helpt het wel goed! Ik doe het dus een uur voor voermomenten nu want erna heb ik dus al geprobeerd. Meestal ligt hij dan te slapen dus dan is pakken redelijk makkelijk. Vanavond deed hij wel mee met het gebruikelijke rondrennen in anticipatie op brokjes en at iets van 2 of 3 brokjes uit de bak, wilde toen hooi gaan eten maar nam er toen nog wel 3 aan dus dat is iig wel iets. Dat rondrennen heeft hij al een paar dagen niet gedaan. Quote
Cheeta26 Geplaatst: 30 augustus Auteur Geplaatst: 30 augustus Toen Micha gestopt was met het schudden van zijn oren mochten we stoppen met zalven. Gelijk maandagavond weer brokjes eten. Dinsdagmorgen liep hij nog wel weg en ging hooi eten. Toen heb ik woensdagmorgen eerst een halve portie gedaan, daar at hij van tot het op was. Toen ik de rest erin deed ging hij hooi eten. Donderdagmorgen de hele portie en sindsdien weer normaal. Kushi's traanoog is nog steeds nagenoeg weg, nu al 28 dagen. Alleen met het groente eten komt er nog een beetje melkachtig/doorzichtig vocht uit. Ik laat ze niet meer zoveel naar brokjes zoeken 's avonds want dan gebruikt ze haar neus juist en dat triggert het niezen. Momenteel is het verharen stukken minder en dat merk ik ook aan het minder niezen. 4 Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 3 september Geplaatst: 3 september Op 30-8-2025 om 19:36, Cheeta26 zei: Toen ik de rest erin deed ging hij hooi eten. hout lusten ze kennelijk ook aan de rand van het hok te zien. Hier ook hoor. Schattige foto trouwens. Quote
Cheeta26 Geplaatst: 4 oktober Auteur Geplaatst: 4 oktober Happy Gotcha day Micha!! Vandaag 3 jaar bij ons. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.