Ga naar inhoud

Binnenkonijntjes even naar buiten in de winter?


Aanbevolen berichten

Hoi, laten jullie je binnenkonijnen buiten spelen in de winter? Met de sneeuw (flinke kou) zitten ze natuurlijk binnen, maar nu is het 7 graden en het zonnetje schijnt dus twijfel ik. Hier binnen is het 20 graden. Zou het kwaad kunnen om even een uurtje buiten te spelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet doen. Het lijkt erg lekker weer nu inderdaad, maar ik zou als maatstaaf nemen: zou jij nu zelf in een t-shirt zonder jas een uur buiten willen zijn?

Aangeraden wordt om alleen te wisselen bij een verschil van ongeveer 5 graden. Is het dus in het voorjaar lekker zonnig en 15 graden, dan kan het wel. Maar nu is het nog te koud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling: de reden waarom het wordt afgeraden, is omdat een grote overgang van temperatuur ren aanslag is op de weerstand. Wat betekent dat je konijnen vatbaarder zijn voor ziekte. De kou zelf maakt ze niet direct ziek, maar als ze bijvoorbeeld een bacterie of parasiet krijgen, dan kan het lichaam zich daar minder goed tegen verdedigen. Net als bij ons, een dip in de weerstand kan ervoor zorgen dat we ziek worden van het verkoudheidsvirus.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .