Ga naar inhoud

Vlonder in buitenren


Aanbevolen berichten

Ik twijfel nu toch wel of we de Angora konijntjes die we willen gaan houden wel binnen moeten gaan houden. Buiten is er veel meer beschikbare ruimte. Nu weet ik dat sommige mensen (deels) tegels leggen in een buitenren, maar zouden houten vlondertegels ook een optie kunnen zijn? Dat is in de winter wat warmer dan tegels. Alleen zitten daar natuurlijk wel kiertjes in en daar twijfel ik dus over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo. Ik heb 2 teddy widders die ook buiten zitten. Ze hebben een permanente overdekte ruimte van 4m² en daar ligt antislip betonplex. Het ligt niet rechtstreeks op het gras. Er ligt een laagje beton en zand onder. Het is niet goedkoop maar ik vind dit wel ideaal. Is minder koud en voelt wat zachter aan de pootjes. Het is belangrijk dat hun permanente ruimte een dak heeft voor de regen zodat ze niet nat worden. In de winter zet ik aan de zijkanten ook nog plexiglas.

Ze hebben nog een ander stuk waar ze enkel op mogen als we thuis zijn en daar ligt onderaan gaas en daar bovenop een hele dikke laag hennepvezel. Er liggen twee grote balen op. Ze zijn goed zindelijk en houden dit wel netjes. Ik had daar ook eerst houten vlonders liggen maar ik merk dat ze de hennep leuker vinden om in te lopen en te graven. Deze combinatie werkt dus voor mijn Teddy's 😉.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat tips...

Ik vermoed dat je al heel wat info hebt opgezocht maar angorakonijnen vragen heel erg veel verzorging. Mijn teddy widders borstel ik twee keer per week en soms is dit niet voldoende. Een angora moet regelmatig geknipt worden. In Nederland is dit denk ik geen probleem maar ik woon in België en daar zijn amper konijnentrimers...

Ik weet niet wanneer je ze zal hebben maar als ze nu binnen zitten kan je ze ook pas in mei naar buiten brengen. Veel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlonders lijken me om de genoemde redenen niet praktisch. Ik zou ook bang zijn dat er een nagel/teen achter blijft hangen, en ook zullen er keutels en hooisprieten enz. tussen de kieren gaan zitten. Stoeptegels vind ik in de buitenren inderdaad wel erg praktisch.

 

Bij je afweging om ze buiten te huisvesten zou ik er vooral naar kijken of je ze dan droog kan houden. Zoals @Lio en Leia aangaf is dat belangrijk voor angora’s ivm hun vacht. Alleen een dicht dak is niet voldoende, want de regen waait er dan nog in.
 

Je haalt je overigens wel iets op je hals door voor angora’s te kiezen. Die vachtverzorging die ze nodig hebben… Misschien zie je het zelf wel zitten, maar veruit de meeste konijnen vinden het niet leuk of ronduit vreselijk. Is een leuk koppel uit de konijnenopvang niet een optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .