Ga naar inhoud

Ferplast grand lodge


Aanbevolen berichten

Hallo

 

Via mp heb ik een mooi hok aangeschaft. De grand lodge 140. Echter is dit wel de versie zonder onderdak (bodemplaat op de grond)

Weet iemand of je hier een bodemplaat los onder kunt doen. Het lijkt mij dat je dan een verlengstuk voor de pootjes nodig hebt maar ik kan hier op Google zo niks over vinden.

 

En hoeveel meerwaarde heeft een bodemplaat ten aanzien van het schoonmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Er zijn mensen die zo'n ren op gras hebben staan maar je kunt hem ook op tegels zetten. Maar is dit hok een permanentverblijf? Ik neem aan dat dit alleen is om eventueel in te schuilen of te eten?

Hij komt op de tegels. Overdag gaat het deurtje open en kunnen ze door de tuin lopen, in de nacht sluit ik ze op. 

 

Jij vind een lade geen meerwaarde dus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Evee zei:

Als je het verblijf op tegels zet hoeft er geen onderbak in. En zoals To ook aangeeft, het is alleen een schuilhok, voor permanent verblijf is het veel te klein. Er moet dus een ren aan vast. 

Ze mogen overdag gewoon los in de tuin zonder ren

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, anja88 zei:

Hij komt op de tegels. Overdag gaat het deurtje open en kunnen ze door de tuin lopen, in de nacht sluit ik ze op.

 

Hoewel het best eng kan voelen, wordt het opsluiten van konijnen 's nachts afgeraden. Ze kunnen door frustratie elkaar gaan bijten en ze zijn schemerdieren dus ook 's nachts actief. Als je gaat adopteren bij een goed konijnenasiel, komen ze niet met je mee naar huis als ze 's nachts in minder dan 4m2 opgesloten worden.

 

Wij dachten ook dat ze door de hele tuin mochten, maar we hebben vraathazen geadopteerd, dus helaas heb ik hier hekken. Maar ze hebben 24/7 beschikbaarheid over 12-15m2. Zou nog eens na moeten meten hoeveel het is precies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-1-2024 om 13:57, bunnyempress zei:

Hoewel het best eng kan voelen, wordt het opsluiten van konijnen 's nachts afgeraden.

Ik weet dat je ze 's nachts niet op mag sluiten. Toch deed ik het eerder wel toen ze overdag een zeer grote ren hadden en voor hun veiligheid sloot ik ze ook 's nachts op. Ze wisten het al en maakten er niet direct een punt van. Totdat........... ik gewoon 's avonds bij ze ging kijken - hoewel het nog geen bedtijd was-  en ze waren foetsie!

Dus bij het nieuwe koppel een aluminium ren van 18m2 laten zetten. Duur maar ik ben er elke dag zo blij mee. Ik sta zelf droog en kan in de ren gaan zitten bij mooi weer en het voelt zo veilig als ik weg ben dat ze veilig zitten. Te meer dat ik hoorde van de buren dat daar pas een hermelijn in de mollenklem zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de onderbak heb je inderdaad verlengstukjes voor de poten nodig, daar zit een inham in voor de onderbak.

 

Verder sluit ik me aan bij de andere berichten over overdag loslopen en ‘s nachts opsluiten. Ik zou er dan een permanente ren tegen zetten (die ook aan de bovenkant tralies heeft). Kijk bijvoorbeeld eens op zooplus.nl naar de 2 Kerbl rennen van 2 bij 1 meter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Dan moet je ze evengoed 's nachts opsluiten want zijn niet marter- en hermelijnproef. De afstand tussen de tralies is te groot.

3,5 cm zou tegen marters wel veilig moeten zijn. Die kunnen door een opening van 4 cm. Voor hermelijnen heb je inderdaad gelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-1-2024 om 21:55, Lienappelsien zei:

3,5 cm zou tegen marters wel veilig moeten zijn.

Jonge marters schijnen er wel door te kunnen. En de draaddikte is ook erg belangrijk. Dat is hier ook te dun en er lijken openingen rondom de deur te zitten.

En waar marters zitten, kunnen ook hermelijnen zitten en dan ben je nog niet veilig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .