Ga naar inhoud

Konijnen 'verspillen' hooi


Shivaya

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik wissel kruidenhooi en gewoon hooi vaak af, alleen ik merk dat de dierenwinkel hooi vaak heel dicht verpakt is en ik vind het hooi ook vrij stoffig. Nu kwam ik toevallig een keer bij een andere winkel en daar zag ik kruidenhooi wat meer losjes verpakt was en het was ook wat groener, zag er meer vers uit. Dus ik heb dat in hun ruif gestopt, resultaat; Zak van 500 gram in 2/3 dagen leeg..Het gaat als een speer. Maar wat het een beetje is volgens mij, ze vinden het enorm lekker maar ze morsen de helft in hun hok als ze het uit de ruif trekken dus elke keer als ik de ruif bij vul hebben ze het in een uurtje op en ligt de helft in het hok verspreid. Nu vind ik het fijn dat ze het zo lekker vinden maar ik kan niet telkens zakken bij blijven kopen en die ruif blijven aanvullen...Als ik een keer de hele dag weg ben dan zitten ze straks zonder hooi. Dus ik dacht er aan om kruidenhooi in het hangballetje te doen en in een wc rolletje en gewoon hooi in de ruif, zodat er hopelijk iets minder verspilt gaat worden. Ik dacht er ook aan om een ander soort ruif te halen, een die ipv buiten het hok hangt aan de binnenkant zit..Gaia klimt nu ook graag vanaf de bank de hooiruif in en ligt dan lekker bovenop het hooi te eten, ben alleen bang dat ze een keer met haar pootjes tussen de tralies komt. 

 

Hoe voeren jullie het hooi aan de konijnen? Gewoon op de grond? In een ruif? En welk merk/soort hooi halen jullie? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je het misschien mengen?

Ik heb ruiven maar leg het ook los in de hokken. Voer overigens balen hooi, kosten 4 euro voor 15/20 kg hooi dus mij maakt het niet zo uit dat ze het "verspillen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor Koos een langwerpig rieten mandje gekocht bij de kringloopwinkel.


Hier doe ik het hooi in.


Koos knoeit ook graag met het hooi en soms vind ik het mandje op zijn kop. :)


Ik koop 2 kilo zakken à 5 euro  Mountain hay bij de Welkoop.


Een baal hooi kan ik hier niet kwijt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

onhandig! deden ze hier ook een tijdje.. nu is het weer helemaal over. afgelopen 1,5 maand aten ze helemaal vrijwel geen hooi ineens en nu wel weer wat. gekke beesten.


 


ik heb geen tip voor het voeren maar zou je ook zeker aanraden hooi bij de boer te halen. veel goedkoper en minder stof enz, niet zo dicht geperst.. konijnen zijn er weg van. top dus


Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier voer ik ook hooi van een boer.

als paarden het mogen, mogen konijnen het ook. Er mag geen Jacobskruid inzitten. (Ofzoiets)

Ik geef het hooi in twee ruiven, een hooibal en een hangingbasket.

Hier knoeien ze ook wel veel, maar omdat het zo goedkoop is (4 euro voor 15-20 kg.) Is dat niet zo erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook een boer zoeken met hooi? Vinden ze vaak ook heel lekker.

hier in de buurt is een dierenspeciaalzaak waar je te koop/gevraagd briefjes kunt hangen. Daar hangt vaak hooi bij. Op mp staat vaak ook wel wat.

adres waar ik nu hooi haal heb ik via de buren, die hebben ook konijnen.

Die boer woont lekker dichtbij, met de kruiwagen loop ik dan even op en neer om de hooibaal te halen, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier knoeien ze op het moment ook zo. Ik vind het alleen vervelend dat letterlijk het hele verblijf onder het hooi zit. Zo af entoe denk ik: zoek het uit,vreet eerst die bende maar op. Iets wat ze de ene keer wel en de andere keer niet doen.

 

Nou, hier ook exact hetzelfde. Zat mij er gisteravond nog aan te ergeren en toen had ik inderdaad zoiets van: eet eerst maar eens op wat er nog ligt! Maar dat doen ze dus niet: Ewwww, vrouwtje het is al viesssss! Dus vanochtend dan toch maar weer overstag en een verse stapel gegeven. De ren is echt een grote bende op het moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Bij mij trekken ze het er uit. Zal wel tijdverdrijf zijn. ;) Bij mij eten ze het vaker wel op dan niet als ze niks anders krijgen. Zodra er van meerdere dagen hooi ligt, dan niet meer. Meerdere dagen is trouwens 2 of 3 dagen hoor, geen week. En met dit weer 2 dagen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .