Ga naar inhoud

Konijnen 'verspillen' hooi


Shivaya

Aanbevolen berichten

Ik denk dat het ook met het gedrag van het konijn te maken heeft, dat lijkt hier in ieder geval wel: Nijn had ook altijd de gewoonte om eerst al het hooi uit de ruif of wat dan ook te trekken, er dan middenin te gaan zitten, en het lekkerste eruit te pikken. Was hij, klaar, dan raakte hij het ook niet meer aan. Dit deed hij met alle soorten hooi en hij graafde/trok/enz. het uit elk artikel waarin we het aanboden (rolletjes, hooibal, ruif, doosjes, enz.). Het koppel wat we nu hebben is wat dat betreft, die eten beide eigenlijk wel keurig alles op.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik moet even bijlezen, ik zie de reacties op het 'voeding' gedeelte altijd over het hoofd:p


 


Haha Lani, wat je zegt herken ik heel erg, bij mij keutelen ze er snel overheen en dan vind ik het niet lekker meer om te geven. Dus ik probeer dat voor te zijn, maar vaak staan ze in de weg en Loki waardeert het ook nooit zo als ik met mijn hand in ZIJN hok loop te plukken.


 


Huh Gaze, dat ziet er handig uit! Dat is wel slim, daar past ook veel meer in. 


 


Ik heb al een hooibal ricksem, maar die is vrij klein dus ik moet de ruif er ook wel bij gebruiken.


 


Ainariel, ik denk dat het ook een beetje tijdverdrijf is...Ik weet dat Loki het heel leuk vind om ergens aan te trekken, hij vond het ook geweldig als ik hem een doos gaf die hij lekker kapot kon trekken. Dus ik denk dat hij het gewoon leuk vind om de boel eruit te trekken.


 


Klopt Laura, ik merk dat ze ook heel specifiek een bepaald sprietje hooi uitzoeken soms..dan gaan ze helemaal onderaan de stapel om net dat éne sprietje te pakken. Alleen nadeel is dat Loki het gevallen hooi niet echt op eet:) Wcrolletjes met hooi vond hij ook altijd geweldig, maar dat ging telkens zo snel op dat het bijna geen doen was:p Keukenrol dichtgevouwen en gevuld met brokjes en hooi vond hij ook erg leuk..misschien moet ik zoiets weer een keer voor ze doen.


 


Tink, heb je dan niet dat ze op het hooi gaan keutelen en dat de stapel hooi zich zo enorm opstapelt?


 


 


Nu ik Pallas erbij heb gaat het wel een stuk beter, dat is een enorme vreetzak als het op hooi aankomt en Loki wordt daar beetje door aangestoken. Daarnaast heb ik een bak gevuld met hooi, daar gaan ze vraag in liggen terwijl ze hooi eten (Konijnen liggen graag in hun eten? :P mijn oude konijntjes gingen ook graag in de hooiruif liggen). Ik hoop dat ik snel een hooibaal bij de boer vind, door zieke konijnen en drukte kom ik er niet vaak aan toe om er een te mailen ook omdat het ophalen in overleg met mijn vriend moet gebeuren (hij heeft de auto:p), maar de boer die ik mailde heeft nooit gereageerd dus ik moet ze een keer bellen. Hopelijk lukt dat snel.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leg hooi in haar nachthok, daar poept en plast ze nooit. En onder haar trapje poept ze nooit en dat is haar hooiplaats. Daar zit ze altijd heerlijk te smikkelen van het hooi. Soms stop ik het ook in een wc rol of ander speeltje. Dan eet ze er ook goed van en speelt ze ook meteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij eten ze 'oud' hooi ook niet. Van dezelfde baal 'nieuw' bijgevuld hooi wel. En uit de zak beneden wordt het echt gevreten. Uit de zak is het natuurlijk ook veel lekkerder... Kon daardoor ook altijd veel hooi weggooien. Nu is dat voor 5 euro per 20 kilo nog niet zo'n ramp, maar toch. Ik ben er nu achter als ik kruiden meng door de restanten in de hooiruif, het ineens wel weer gevreten wordt. Ze zijn makkelijk voor de gek te houden hier ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijnen "marineren" hun hooi ook met keutels en soms plassen ze er overheen omdat ik ze door hooi in de wc te leggen zindelijk heb gemaakt. leg ik nu ergens anders hooi neer dan plassen ze daar ook.

ik ververs het hooi nu gewoon heel vaak. heb gewoon een baal van de boer dus vind het ook niet zo erg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ Dipsy ik heb ook dat ze over het hooi keutelen en plassen echt heel naar! Ik doe dat hooi waarover ze geplast heeft ook in het konijnen toilet vooral als het oude schone hooi van gisteren nog niet is opgeruimd

Weet iemand hoe ik ze weer zindelijk kan krijgen?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .