Ga naar inhoud

Ervaringen lateral wall resection


dexenbobbi

Aanbevolen berichten

Even een apart topic omdat ik op zoek ben naar ervaringen met deze operatie.

 

Er is ons geadviseerd om deze operatie aan beide oortjes uit te laten voeren bij Dex vanwege terugkerende abcessen onder zijn oortjes (zie mijn andere topic).

 

Daarnaast ben ik ook benieuwd of iemand weet wat de kosten van deze operatie zijn bij Dierenkliniek Wilhelminapark. Ik kan ze hierover niet bellen omdat Dex niet doorverwezen is en dat snap ik. Hopelijk zijn hier wat ervaringsdeskundigen aanwezig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bij Siem aan één kant laten doen en ben er heel blij mee. Het is mega heftig wel. Mijn DA adviseerde 1 oor per keer te doen vanwege de extreme oorpijn en hoofdpijn die het oplevert. Siem kreeg ook heel zware pijnstilling tijdens zijn opname. Ik ga het topic even zoeken, daar staat mijn hele ervaring in. Kan het zo snel niet vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar zit natuurlijk ook wat in. Realiseer je wel dat het herstel dan nog intensiever voor jullie allebei is, ik vond 1 oor echt al heel pittig qua nazorg enzo. Het is hier wel helemaal goedgekomen, het andere oor heb ik niet laten opereren. 

Goede vraag, ik weet niet precies qat het gekost heeft eigenlijk. Ik denk ruim 500 euro, maar dat is wel 2 jaar geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Realiseer je wel dat het herstel dan nog intensiever voor jullie allebei is, ik vond 1 oor echt al heel pittig qua nazorg enzo. Het is hier wel helemaal goedgekomen, het andere oor heb ik niet laten opereren. 

 


Wat is een realistisch beeld van de nazorg? Toen ik dit aan de dierenarts vroeg kreeg ik terug; toediening antibiotica en pijnstilling (dat vind ik prima te doen) en uiteindelijk het verwijderen van de hechtingen. Maar ik ga er vanuit dat jij dit niet definieert als pittig. Niet dat ik straks weer tot mijn nek in een situatie zit waar ik niks mee kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest de wond 2x per dag spoelen en meerdere keren per week naar de dierenarts om de wond te laten uitlepelen. Ik vond dat spoelen zo naar ondat het erg zeer doet. Het oor moest ook gezalfd worden volgens mij. Al die dingen doe je om dichtgroeien te voorkomen, dat gebeurt namelijk vrij snel. Uiteindelijk heeft Sien geen complicaties gekregen maar dat risico is er wel. Evt natuurlijk dwangvoeren als hij niet zelf eet en dan de pijnstilling en antibiotica (per injectie!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, dexenbobbi zei:

Ik lees daar niets wat mijn dierenarts me niet heeft verteld, ook niet over wondzorg.

Is dat zo?

Als je naar beneden scrollt, lees je toch Oor uitspoelen ....
We laten eigenaren het oor uitspoelen. We geven daarvoor een fysiologische zoutoplossing met daarin een pus oplossend middel mee. De eigenaar kan dan in de diepte de gehoorgang schoon spoelen net behulp van een katheter.

 

En er staan foto's bij!

aangepast door To van de Veluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-11-2023 om 07:54, Jamesthebunnybutler zei:

Ik moest de wond 2x per dag spoelen en meerdere keren per week naar de dierenarts om de wond te laten uitlepelen. Ik vond dat spoelen zo naar ondat het erg zeer doet. Het oor moest ook gezalfd worden volgens mij. Al die dingen doe je om dichtgroeien te voorkomen, dat gebeurt namelijk vrij snel. Uiteindelijk heeft Sien geen complicaties gekregen maar dat risico is er wel. Evt natuurlijk dwangvoeren als hij niet zelf eet en dan de pijnstilling en antibiotica (per injectie!).


Dat is al vrij intensief met 1 oor, laat staan met allebei.. Ik ga dit sowieso nog wel even bespreken met de dierenarts. Misschien dat hij dan toch beter 2x onder narcose kan gaan in plaats van alles tegelijk.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .