Ga naar inhoud

Stronghold Plus


bunnyandme

Aanbevolen berichten

Klopt het dat stronghold plus (nog niet) bij konijnen gebruikt mag worden?

 

Dat las ik namelijk online en kreeg ik net te horen van een dierenarts, terwijl de lokale dierenarts dit vorig jaar heeft voorgeschreven. Mijn konijnen hadden namelijk last van vlooien vorig jaar, en toen hebben ze dus stronghold plus gekregen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stronghold (zonder plus) mag wel gegeven worden, maar hoe het met de plus variant zit weet ik niet. 
 

Gelukkig hebben je konijnen het gewoon overleefd. Maar een volgende keer zou ik vragen waarom de dierenarts niet de gewone Stronghold voorschrijft. Wat ik lees is dat de plus variant een extra middel heeft tegen teken, maar als je konijnen geen teken hebben dan zou ik ook liever de gewone stronghold geven. 
 

Frontline is in ieder geval niet geschikt voor konijnen.

 

Edit: ik lees net trouwens dat Frontline de werkzame stof fipronil heeft. Fipronil mag niet meer gebruikt worden als pesticide bij gewasbescherming omdat het zo schadelijk is. Het wordt dus nog wel gebruikt bij vlooienbestrijding??😬

aangepast door Lienappelsien
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Wilheminapark (zij hebben heel veel medische kennis van konijnen) staat verder de volgende informatie over behandeling tegen vlooien bij konijnen:

https://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/stronghold.html

 

Misschien ook interessant om te lezen. De juiste dosering voor konijnen staat hier ook aangegeven. De plus variant van stronghold wordt alleen niet genoemd.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Kolino zei:

De plus variant bevat sarolaner, daar wringt hem de schoen. Maar zover ik heb kunnen vinden mag je stronghold plus ook bij konijnen gebruiken. Heel veel bewijs heb ik echter niet gevonden.

Ja, vreemd dat er niet veel bewijs over te vinden is. Ik vermoedde oormijt bij een van mijn konijnen, de dierenarts zei dat ik alvast Stronghold kon geven.. en toen zag ik dus dat ik alleen Stronghold Plus in huis had. Dat werd afgeraden door de dierenarts, en heb ik dus niet gegeven. Maandag toch maar eens naar de dierenarts om te controleren of het daadwerkelijk oormijt is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .