Ga naar inhoud

Ineens agressief


GijsB

Aanbevolen berichten

Een vriendin van mij heeft twee konijnen, een ram (Winnie) en een voedster (Ginnie), beide geholpen. Ze zijn nu 3 maanden bij elkaar en waren goed gekoppeld.

Gisteren veranderde het gedrag van Ginnie ineens, ze is nu al twee dagen erg agressief naar Winnie, zoekt hem de hele tijd op, bijt hem tot bloedens toe en jaagt achter hem aan. Vannacht zaten ze apart en de agressie was er vanmorgen nog steeds toen ze weer bij elkaar gezet werden.

Winnie begon zelfs te gillen na een aanval van Ginnie.

 

 

Misschien relevant, vorige week is Ginnie onder narcose geweest ivm haakjes aan tanden. Ze eet momenteel wel gewoon goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezondheidsproblemen zijn nooit irrelevant! Zeker niet bij gevechten.

 

Weet je toevallig of Ginnie eerder de baas was? Hoe oud zijn ze? Kunnen ze nog in de pubertijd zijn?

 

Voor nu, uit elkaars zicht er reuk zetten. Ik durf er geen uitspraken te doen of dit nog goed komt. Maar de heftigheid voorspelt niet veel goeds 😞 Tot bloedens toe happen, gillen, dat is niet wat je wilt zien. In de meeste gevallen is dat einde verhaal en gaat het niet meer goed komen.

 

Omdat er toch iets van vreemde geuren en narcose meespelen, zou je ze even rust kunnen gunnen, met even bedoel ik eigenlijk wel een week of 2 minimaal. Daarna op neutraal terrein met bescherming voor je handen in de buurt en het liefst met 2 man eventueel een nieuwe poging wagen. Zorg dat, als het wel goed gaat ze voor langere tijd in de neutrale ruimte kunnen verblijven. In die periode kun je het huidige verblijf ook grondig schoon maken en van indeling veranderen.

 

Een plan B maken, wat als het niet meer lukt is ook verstandig.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Uiteindelijk is na verdere inspectie van Winnies huid gevonden dat hij veel meer wondjes heeft en is in overleg met de opvang waar ze vandaan komt besloten om haar weer terug te brengen, hoe spijtig ook. 

Nu is de zoektocht naar een nieuw maatje voor Winnie begonnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .