Ga naar inhoud

Zwarte verharding boven neus


llollo1106

Aanbevolen berichten

Hoihoi, ik heb 2 konijnen, een gecastreerd mannetje en gesteriliseerd vrouwtje, en ik zag vandaag bij het vrouwtje een zwarte plek... Het haar is er weg en het zwarte plekje voelt hard aan. Ik had het nog niet eerder gezien, omdat ik door de week niet echt heel veel bij de konijnen zit, enkel om eten, hooi en water te geven... Vandaag was het kuisdag en merkte ik dit op.

Verder doet ze niet vreemd ofzo, ze eet normaal.. weet iemand wat dit is? Naar de dierenarts gaan? Bedankt!

IMG_20230802_110254.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit nog nooit gezien, ik zou dit zeker door een dierenarts laten checken. Het zou kunnen dat het andere konijn het gedaan heeft hoor, of dat ze ergens met haar neus in heeft gezeten. Kijk dus ook zeker even naar de leefomgeving of ze zich daar ergens aan heeft kunnen bezeren, denk aan gaas, hooiruiven, alles waar ze maar haar neus in kan steken. Er lijkt ook een verdikking te zitten in het roze/witte gedeelte, of ligt dat aan de foto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Kolino zei:

Ik heb dit nog nooit gezien, ik zou dit zeker door een dierenarts laten checken. Het zou kunnen dat het andere konijn het gedaan heeft hoor, of dat ze ergens met haar neus in heeft gezeten. Kijk dus ook zeker even naar de leefomgeving of ze zich daar ergens aan heeft kunnen bezeren, denk aan gaas, hooiruiven, alles waar ze maar haar neus in kan steken. Er lijkt ook een verdikking te zitten in het roze/witte gedeelte, of ligt dat aan de foto?

Het is niet echt verdikt, gewoon een zwart putje in de huid en daarond de roze huid zonder haar... Ik dacht ook aan een wondje ofzo.. maar zon rare vorm.. het zou me verbazen dat ze hebben gevochten, het mannetje is de helft kleiner dan haar en ze hebben nog nooit gekibbeld. Maar ik sluit niets uit! Ik bel zeker naar de dierenarts 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Kolino zei:

Ik zit ineens nog te denken, zou ringworm een optie kunnen zijn? Naja, laat er maar even een professional naar kijken. Kan ook zijn dat het "niks" is en dat je even het verblijf moet aanpassen dat het niet weer gebeurd.

Ringworm heb ik geen ervaring mee, maar de stoelgang is normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Knap dat jullie wat kunnen ontdekken op de foto. Ik dacht dat het het oog was. Ik kan er niets van maken. Geen teek gezeten dat ze er aan heeft zitten krabben?

Ja ik was ook aan het denken aan een teek... De dierenarts zal me maar verder moeten helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .