Ga naar inhoud

Voedster plast overal


dexenbobbi

Aanbevolen berichten

Mijn koppeltje is al 5 jaar zindelijk en ze zijn beide jaren geleden gecastreerd. Er hebben zich nooit problemen rondom de zindelijkheid voorgedaan, tot nu.

 

Mijn voedster plast ineens overal. Ik heb de dierenarts gebeld, haar urine opgevangen en dat is getest. Kwam niets uit. Er is vervolgens nog een bloedonderzoek gedaan en ook daar kwam niets uit. Het gedrag zou “tussen haar oortjes” zitten.

 

Ze gedraagt zich verder normaal, eet goed, drinkt niet meer of minder dan anders en vertoont geen tekenen van EC. Ik ruim alle plasjes op, gooi de papieren doekjes in de toiletbak (daar plast ze ook nog steeds op overigens) en maak alles schoon met water en natuurazijn. Ik doe dit structureel, maar ze blijft het doen. Op allerlei random plekken.

 

Ze heeft (denk ik wekenlang) de matten in de ren ook als plasmat gebruikt, daar kwamen we vanmorgen achter toen we op zoek waren naar de bron van een enorme ammoniak lucht. We hebben net nieuwe bodembekleding besteld, want de urine is volledig in het vinyl getrokken. Zou het werken wanneer we de ren binnen ontdoen van alles wat er nu instaat en alles opnieuw bekleden zodat de geur eruit is? Of is dit zinloos? Andere tips zijn ook welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster plast momenteel ook overal, ze heeft af en toe zo’n periode, ze sproeit ook af en toe. Ik denk dat ze last heeft van hormonen. 
 

Mijn ervaring is als ik het schoonmaak of dingen verander dat ze het juist nog meer gaat doen want dan is haar lucht weer weg. 
Het kan dus te maken hebben met dingen in het verblijf te veranderen, dan wil ze haar territorium weer afzetten. 

 

aangepast door DaniëlleV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of ecodor werkt, dat verdun je met water en spuit dat op de plekken om in te laten trekken (soms is 2 maal nodig), het verschilt van schoonmaakmiddelen, omdat het niet de geur maskeert door er een ander luchtje overheen te doen, maar het breekt de eiwitten in de urineplekken af, zodat de geur er niet meer is. Springt je voedster makkelijk overal op en in? Rekt ze zich weleens helemaal uit met pootjes naar voren, koppie gestrekt schuin omhoog en achterpootjes naar achteren? Het zou misschien kunnen zijn dat ze last/pijn van/aan haar ruggetje of pootje(s) heeft en daardoor niet meer telkens in de toiletbak wil springen, zeker als ze het inmiddels associeert met ongemak/pijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Kolino sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .