Ga naar inhoud

Is dit ringworm of iets anders?


John K

Aanbevolen berichten

Dat is niet te zien vanaf de foto en zal je bij de dierenarts moeten laten controleren. Dan krijg je ook meteen het juiste middel zijn. Bij mijn weten komt ringworm niet heel veel voor bij konijnen. Mijt, luis of schinmel ligt iets meer voor de hand. Of een bijtwondje als hij samen zit met een ander konijn.

Even naar de dierenarts om het zeker te weten dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cavia's zijn gevoeliger voor ringworm dan konijnen, maar konijnen kunnen het zeker ook krijgen. 

 

Of dit ringworm is, durf ik zo niet van de foto te zeggen. Ik zou maandag even een dierenarts bellen. Ringworm is namelijk ook besmettelijk voor mensen, dus als dat het is wel zaak dat zo snel mogelijk te weten en te behandelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In hoeverre heeft het konijn traliewerk in het verblijf? Waar hij z'n neus doorheen kan steken?

 

Mee eens om het te laten checken bij de dierenarts, enige wat relatief onschuldig is, is dat het door tralieknagen of een maatje komt. Maar ik zou daar niet op gokken en even een microscopisch onderzoek laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .