Ga naar inhoud

Een monster van blindedarmkeutels nemen


hemmel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Vraagje. Mijn ram van 6 had slijmdruppels op zijn normale keutels. Ik heb de DA foto's gestuurd en hij wil nu een monster van de blindedarmkeutels voor een parasieten onderzoek. Ik heb de ram gister veel brokjes gegeven, zodat hij zijn bdk zou laten liggen. Niks. Nu zit ik sinds 6 uur vanmorgen naast hem in de hoop dat hij bdk gaat eten. Niks. Na 2 uur wachten wil ik wel weer eens wat anders gaan doen. 

Heeft iemand een idee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat een uitdaging! We hebben wat over voor onze konijnen 😄

 

Hier zijn de blindedarmkeutels er meestal in de ochtend, ook een paar uur na de brokjes. Soms een paar uur na de groenteschotel (verschilt een beetje per konijn). Als je gisteren dus veel brokjes gegeven hebt, heb je kans dat ze ze vannacht al opgegeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het later op de dag nog eens geprobeerd. Ik zat ernaast en telkens als de neus naar het staartje ging, tilde ik hem op. Dit keer ging het snel. Met een kwartier resultaat. Hij vond 6x per dag brokjes erg leuk dus ik had geen medelijden met hem in zijn mini rennetje. En geen bazige voedster die hem steeds wegduwde. Toen hij weer de grote ren in kon heeft hij uitgelaten rondjes gerend en binkies gemaakt. Net als ik begin te denken dat ik het verblijf op zijn leeftijd moet gaan aanpassen. 😏

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wou 's ochtends niet eten dus ik pak hem mee naar binnen en temperatuurde hem. Hij was 35,9 °C. Ik pakte hem in kruiken met een handvol brokjes onder zijn neus. Twee uur later was hij 37 °C, at en poepte, maar er zaten slijmdruppels op zijn keutels. 

Ik stuurde de foto naar de kk DA en die kende dit niet en wou bdk keutel voor een parasieten onderzoek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .