Ga naar inhoud

Konijn boos op mij?


Naomidrioelll

Aanbevolen berichten

Nou kijk, ik ben vanimmdag heel boos op me konijn geweest en toen ging hij plassen en stampen, (uit denk ik dominantheid). En sinds dien als hij mij zie blijft tie wel liggen maar zn ogen (pupillen) worden super klein. 
wat moet ik nu doen.. hij laat alles toe bijvoorbeeld aaien. Maar als ik dichtbij komt gaat zn ogen klein worden (pupillen)

 

advies plz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg boos worden op je konijn heeft weinig zin, daar worden konijnen vaak alleen maar bang van.

Het stampen en plassen wat je konijn doet is uit angst. Het beste wat je kunt doen is je konijn rustig benaderen. Als hij iets doet wat niet mag kun je hem even afleiden of wat anders aanbieden (een knaagspeeltje) als hij bijvoorbeeld ergens aan knaagt. 

  • Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat je konijn bang was en niet boos. En konijnenpupillen die kleiner worden klinkt meer als een konijn dat slaapt met open open. Ik herken dat verder niet eerlijk gezegd. Wel dat de ogen heel groot worden uit angst. Als je konijn bang of boos zou zijn dan bleef hij niet liggen en had je hem niet mogen aaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens tenzij het konijn verlamd van angst is en het maar toe laat. Maar dan zou je het aan snelle ademhaling of houding stijfjes aanvoelen enz. Als je konijn op de rug houdt als een baby kan die ook zich 'dood' houden en juist slap zijn. Dat is ook uit angst dus niet aan te raden om te doen. 

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .