Ga naar inhoud

Konijn maiskolf eten?


Mijntjesnijntjes

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik vroeg me af of konijnen maiskolven mogen eten? Het is zo'n gedroogde uit de dierenwinkel. Ik lees verschillende dingen op internet, de een zegt van wel en de ander zegt van niet. Door het voer zitten ook stukjes maïs, dus het leek me dat het niet zo slecht kan zijn? Maar ik wil het toch wel zeker weten voordat ik het aan hem voer! 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het zelf niet geven.

 

Konijnen kunnen de hulzen van de maiskorrels niet goed verteren, en dat kan verstopping geven. Het is iets waar je dus echt voorzichtig mee moet zijn. Een hele maiskolf zou ik niet aanraden, geplette maisvlokken of maismeel ergens in gaat nog wel, omdat de huls dan al kapot is. Maar met hele korrels zoals een aan maiskolf moet je wel echt heel voorzichtig zijn. 

 

Helaas zit het inderdaad wel in gemengd konijnenvoer, regelmatig zelfs hele korrels. Aan gemengd konijnenvoer is helaas toch maar weinig gezonds. Dit is helaas ook één van die dingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .