Ga naar inhoud

Een oor warm, een koud


Maudt

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

ik ging zojuist nog even bij Pinkel kijken. Hij heeft normaal 2 grote rechtopstaande oren. Nu had hij zijn rechteroor plat in zijn nek en de andere rechtop. Het oor in de nek voelde warm en het andere oor koud. Verder was hij actief en maakte binkies. Ook eet en drinkt hij. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of hoef ik me geen zorgen te maken? Zie foto voor hoe de oren normaal zijn

 

groetjes Maudt en Pinkel643936728_Pinkel4.thumb.jpg.5e95de5032d680b4c8138ca7279160c9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zijn nek nog warm? Als je voelt in dat kuiltje in de nek, kan je zijn temperatuur voelen.

Misschien is er iets mis met één van de oren? Meestal zijn ze warm of koud, nog nooit gehoord van één koude en één warme. Misschien laten checken bij de dierenarts voor de zekerheid? Of je kijkt het nog even aan en misschien voelen ze later alweer beide hetzelfde aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Bambi&Fendi:

Is zijn nek nog warm? Als je voelt in dat kuiltje in de nek, kan je zijn temperatuur voelen.

Misschien is er iets mis met één van de oren? Meestal zijn ze warm of koud, nog nooit gehoord van één koude en één warme. Misschien laten checken bij de dierenarts voor de zekerheid? Of je kijkt het nog even aan en misschien voelen ze later alweer beide hetzelfde aan.

 

Het nekje is gewoon warm.. heel raar inderdaad van de oren. Ik ga zometeen weer even checken en anders naar de dierenarts. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Maudt:

Het nekje is gewoon warm.. heel raar inderdaad van de oren. Ik ga zometeen weer even checken en anders naar de dierenarts. 

Nou ja, als het nekje warm is, heeft hij het ieder geval niet koud.

Als het straks of morgen nog hetzelfde is zou ik idd even langs de dierenarts rijden.
Houd ons op de hoogte!🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn met staande oren legt ook wel eens één oortje plat. Ik kan me voorstellen dat dat liggende oortje warmer is doordat het lekker op de vacht ligt en het andere niet. Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken. Zeker niet omdat hij verder helemaal normaal doet en zijn nekje lekker warm is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zegt niet zo veel, de temperatuur van de oren. Een warm oor geeft warmte af aan de omgeving, een koud oor houd warmte vast. Dat zegt dus niets over de lichaamstemperatuur van je konijn. Het is wel zo dat in de zomer de oortjes vaak warmer zijn, en in de winter vaak kouder. Maar als ze net op één oor gelegen hebben, of tegen een maatje aangezeten hebben, kan het best zijn dat dat oor warm is, en het andere oor wel koud. Voor mij zou het dus ook geen reden tot zorgen zijn. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .