Ga naar inhoud

Konijn zonder kiezen


Francisca

Aanbevolen berichten

Coco is vandaag weer voor haakjes op zijn kiezen onder narcose geweest.

Tijdens de behandeling vielen er al 2 kiesjes uit en er zitten er nog 2 los.

Vorige keer was er ook al een kiesje uit gevallen.

Hij heeft ontstekingen aan zijn wortels en in zijn kaak. Daar krijgt hij antibiotica voor maar ik heb niet het idee dat dat helpt.

Er is nog een andere antibiotica Endofloxacine maar dat mag de arts niet voorschrijven zonder aan te kunnen tonen dat Coco niet zonder kan en de alternatieven niet werken.

En dat kan de arts niet want daarvoor moet hij kunnen aantonen dat het om resistente bacteriën gaat en dat kan hij niet bewijzen.

 

Het idee dat mijn lieve Coco gewoon rotte kiesjes heeft waar pus uit komt en pijn aan zijn tongetje doet me veel verdriet.

Ook voel ik me enorm machteloos. Misschien houdt Coco geen kiezen meer over straks!

Heeft iemand ervaring met konijnen zonder kiezen? Is dat nog een konijnwaardig bestaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè bah! Wat vreselijk.

Wat raar dat de dierenarts het niet kan bestellen terwijl het andere niet afdoende lijkt te helpen. Op gebit.nl (een site van het Wilhelminapark in Utrecht) staat er heel veel informatie over het gebit van konijnen. 

Ik hoop dat deze antibiotica toch nog gaat helpen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Mira11:

Hè bah! Wat vreselijk.

Wat raar dat de dierenarts het niet kan bestellen terwijl het andere niet afdoende lijkt te helpen. Op gebit.nl (een site van het Wilhelminapark in Utrecht) staat er heel veel informatie over het gebit van konijnen. 

Ik hoop dat deze antibiotica toch nog gaat helpen! 

 

Ja de dierenarts werkt heeft daar een collega waar hij Coco ook mee besproken heeft.

Nee, is de dierenwet. Dan kan hij in problemen komen.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Evee:

Kan jouw dierenarts geen monster opsturen voor onderzoek om er achter te komen om welke bacterie het precies gaat?

 

Ja hij zei eerst van niet omdat hij er niet ver genoeg bij komt. Maar mijn moeder zei ze kunnen toch die pus kweken. Dus daar ga ik maandag gelijk over bellen. Dat ze dat volgende keer op kweek zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .