Ga naar inhoud

Konijn s nachts vermaken


Baileythebunny

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af hoe jullie je binnen nijnen ‘s nachts “vermaken”?

bailey heeft een ren van +/- 3M en ik verstop door de hele ren heen wat lekker, kleine stukjes groente etc. Hij heeft onbeperkt hooi, een graafbak, een tunnel, 2 kartonnen huisjes, een bal waar ik zn biks in doe en een houten huis met stro erin. Een vriendinnetje is de komende tijd nog geen optie ivm dat bailey nog te jong is om gecastreerd te worden. Ik vroeg me af of jullie nog meer leuke ideeën hebben om hem s nachts bezig te houden! 🐰 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, ik denk dat ik eerder inspiratie uit jou bericht heb gehaald dan jij uit mijn bericht 🤪😇😂

 

Ik denk dat jou konijntje eigenlijk al genoeg vermaak heeft. En ze rusten soms ook in de nacht. Net zoals overdag.. en als zijn. vermaak op is kan hij zich nig steeds amuseren met al die tunnels, huisjes, speeltjes,...

aangepast door Punky🐰
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hij genoeg te doen heeft hoor. 
In de nacht eten ze vaak hooi en slapen ook. Ze zijn volgens mij niet de hele nacht wakker.
Het zijn schemerdieren, dus het actiefst in de schemer. Hier is dat vooral ‘s morgens tot een uur of 12. Dan gaan ze slapen en dan worden ze bij mij pas echt weer actief rond 9 uur ‘s avonds en later. Maar met oud en nieuw bijvoorbeeld zat ik wel wat langer bij ze ‘s nachts en toen viel het me op dat ze rond een uur of twee echt weer gaan slapen om dan waarschijnlijk heel vroeg in de morgen weer actief te worden. 

aangepast door DaniëlleV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuke ideeën! Ik leg vaak een lege eierdoos (zonder plastic, stickers etc.) in het hok met daarin groente en andere snacks. Ze vinden het geweldig om de eierdoos open te krijgen en ze zijn erg fanatiek bezig. Als je konijn het goed kan, kan je ook nog een touwtje om de deksel doen, zo is het nog moeilijker om het open te krijgen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op regenachtige dagen geef ik vaak wat aan de konijnen in het grote schuilhok. Dat varieert van een zelfgemaakte hooibal met kruiden, en keukenrollen en eierdozen met hooi en kruiden er in tot speeltjes uit de webwinkel om eens te proberen.

 

Ik heb wel buiten konijnen, ze hebben dus altijd een ruime ren met altijd wel wat wisselende speeltjes er in, vaak wilgentunnels/wilgenbruggen en raffia speeltjes of wilgenspeeltjes.Maar als het regent zitten ze veel in de grote schuilhokken en ik zorg dan altijd dat daar lekker hooi ligt wat ze kunnen eten, en dat ze er iets leuks te doen hebben.

 

Had je deze informatie over zelf konijnenspeelgoed maken al gevonden? https://www.bunnybunch.nl/informatie/knutselen-voor-je-konijn-DIY

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak, net als wat al genoemd is, eierdozen met hooi en gedroogde kruiden. Of doe dat in dichtgevouwen wc/keukenrollen. Wat ze hier ook leuk vinden zijn de verassingszakjes uit de Bunnybunch webshop. Dat is een papieren zakje met lekkers wat ze zelf open moeten krijgen. Ik moet er wel even een klein gaatje inmaken om ze te helpen, maar daarna vinden ze het super om te slopen en het lekkers op te eten. 
Ook een hit zijn wilgenspeeltjes (met en zonder hooi) om te slopen. En de alfalfa ring uit de Bunnybunch webshop vinden ze ook super! 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .