Ga naar inhoud

Kunstgras en konijn gevaarlijk?


x_blvck

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal !

 

binnenkort verhuis ik en heb ik een tuin maar we hebben alleen een groot zand/onkruid vlak en voor de rest stenen, en nou wouden mijn vriend en ik eventueel kunst gras daar neerleggen maar nu weet ik niet of dat wel zo verstandig is als de konijnen daar rond lopen, zouden ze daar vanaf blijven ? Ze blijven wel binnen wonen dus het is niet zo dat het hok erop staat of dat ze via de ren daar op kunnen. Mijn vriend en ik hebben allebei niet de meest groene vingers dus gras zaaien en bijhouden is dan ook nog wel een dingetje 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze er van eten, en die kans is groot, dan is het niet gezond nee.

 

Het is rubber & plastic, vaak deels gemaakt van gerecycelde autobanden. Niet iets wat je in konijnen-maagjes wil vinden. Los daarvan is kunstgras is toch niet echt gezond, is een paar jaar terug ook zo in het nieuws geweest over sportvelden, dat die te hoge concentraties giftige stoffen bevatten (volgens mij gooiden ze daar ook nog extra gemalen autoband korrels op wat het nog extra erg maakte). Maar het zou dus mijn voorkeur echt niet hebben, voor welke diersoort dan ook, om ze op kunstgras te laten lopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .