Ga naar inhoud

Weglopen van mij


EBB

Aanbevolen berichten

Ik heb op deze site al gelezen dat wanneer je konijnen oppakt als ze dat niet willen, ze na een tijd bang worden van jou. Nu zet ik mijn 3 konijntjes elke dag in de tuin, in een ren, omdat ik denk dat ze daar gelukkiger zijn. Maar dus elke dag moet ik er eerst achter lopen om ze te pakken te krijgen en ook omze savonds terug binnen te zetten. Ik heb nu wel gemerkt dat ze niet eens meer durven naast me te zitten, als ik hun benader vliegen ze weg, ook als ik dit kruipend doe... 

Doe ik toch iets verkeerds dan? Wat moet ik nu doen? Ik zie ze zo graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je konijn op moet pakken als je bv naar de dierenarts moet dan kun je ook de vervoersmand gebruiken. Ik maak de ren zo klein mogelijk en zet de reismanden erin zodat ze er zelf inlopen. Soms geef ik ze een zacht duwtje de reismand in. Zo kunnen ze gewoon op hun pootjes blijven staan.

Mijn konijnen weten dat ze nooit zomaar opgepakt worden alleen als de reismand tevoorschijn komt. Zo weten ze van te voren wat er gaat gebeuren en verliezen ze niet het vertrouwen in je. 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb je het idee dat ze buiten in de ren gelukkiger zijn? 

Hebben ze daar meer ruimte om te rennen en te spelen? Konijnen hebben altijd genoeg ruimte nodig, niet alleen een paar uur per dag. Je zou kunnen kijken of je de ren buiten zo kan aanpassen dat het een veilig verblijf is en ze permanent naar buiten verhuizen. Of de ren aan hun binnenverblijf koppelen voor meer ruimte.

 

Het beste is om te zorgen voor een ruim verbljf waarbij ze zelf vanuit het hok in de ren kunnen komen, zodat je ze alleen hoeft op te pakken voor bijvoorbeeld de dierenarts. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .