Ga naar inhoud

Neerzetten van konijn


McFluffy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik ben stilletjes aan mijn konijntje aan het leren gewoon worden van opheffen. Dat lukt prima en blijft al mooi op mijn arm zitten. Maar omdat ik mijn arm er onder leg vind ik geen goede manier om haar rustig neer te zetten. Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mira11:

Het beste is je konijn gewoon op de grond te laten staan. Optillen geeft stress. Als hij niet tegenstribbelt met oppakken wil niet zeggen dat het niet heel stressvol voor haar is. 

Hier ben ik het volledig mee eens. Ik wou mijn konijntje vroeger in het begin ook oppakken. Maar ik merkte dat daardoor hij me minder ging vertrouwen. Sinds ik daarmee gestopt ben is hij veel aanhankelijker. En daarbij. In het begin spartelde hij daar niet eens om. Nu wil hij het ECHT niet meer! Als het moet kan ik het natuurlijk wel maar ik doe het liever niet. Zoals ik al eerder zei. Hij heeft nu meer vertrouwen in mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon niet optillen inderdaad, ze vinden dat hartstikke vervelend. Je kunt het ze ook niet aanleren. Één van mijn konijntjes springt zelf bij me op de bank en vindt het dan fijn om geaaid te worden. Mijn andere konijntje komt alleen spelen op de bank en rent weg als ik hem wil aanraken. Elk konijntje is anders en ze worden niet allemaal even tam. Wel is het duidelijk dat ze eerder tam worden als je ze niet oppakt en rustig naar jou toe laat komen, zonder iets af te dwingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Punky🐰:

Hier ben ik het volledig mee eens. Ik wou mijn konijntje vroeger in het begin ook oppakken. Maar ik merkte dat daardoor hij me minder ging vertrouwen. Sinds ik daarmee gestopt ben is hij veel aanhankelijker. En daarbij. In het begin spartelde hij daar niet eens om. Nu wil hij het ECHT niet meer! Als het moet kan ik het natuurlijk wel maar ik doe het liever niet. Zoals ik al eerder zei. Hij heeft nu meer vertrouwen in mij.

Een beetje aanvulling: ik zal nu antwoorden op je vraag. Je hebt arm 1 en arm 2. Hij zit op arm 1 en arm 2 heb je normaal gezien over hem heen liggen. Je doet arm twee weg en je legt arm1 op de grond(of waar je hem ook wilt neerzetten) je laat hem eraf springen en voilá. Maar eigenlijk heb ik liever dat je hem niet oppakt. Maar ja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .