Ga naar inhoud

Konijn stopt met eten en gaat liggen


Sjaak en Fien

Aanbevolen berichten

Hoi, mijn konijn eet de helft van zijn eten heerlijk smullend op en gaat vervolgens languit in het hok liggen en na 5 min eet hij de andere helft, ik heb gelezen dat hij last van zijn gebit kan hebben, is dit het geval of gaat hij uitbuiken en neemt de volgende helft? Hij is wel bijna altijd opzoek naar eten en laat zich als hij ligt heerlijk aaien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het al langer, of pas de afgelopen dagen? Ik merk dat mijn konijnen dit ook meer doen met hun groente. De brokken eten ze meteen op, maar de tweede helft van de groenteschotel laten ze even staan terwijl ze lekker gaan liggen. Ik vermoed dat het door de warmte komt, ze zijn duidelijk wat minder actief en moeten daar ook even van bijkomen. 

Als uiteindelijk alles wordt opgegeten, zou ik me er nu nog geen zorgen over maken. Alleen als hij echt een deel laat staan, of wel de brokken opeet maar verder weinig hooi eet, dan zou ik misschien eerst kijken of je minder brokken kunt voeren, of anders inderdaad naar de dierenarts gaan om zijn tanden na te laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei happy211:

Is het al langer, of pas de afgelopen dagen? Ik merk dat mijn konijnen dit ook meer doen met hun groente. De brokken eten ze meteen op, maar de tweede helft van de groenteschotel laten ze even staan terwijl ze lekker gaan liggen. Ik vermoed dat het door de warmte komt, ze zijn duidelijk wat minder actief en moeten daar ook even van bijkomen. 

Als uiteindelijk alles wordt opgegeten, zou ik me er nu nog geen zorgen over maken. Alleen als hij echt een deel laat staan, of wel de brokken opeet maar verder weinig hooi eet, dan zou ik misschien eerst kijken of je minder brokken kunt voeren, of anders inderdaad naar de dierenarts gaan om zijn tanden na te laten kijken.

Precies na een kwartier is alles op hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .