Ga naar inhoud

Konijn drinkt ondersteboven


MamboChanel❤

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vrouwelijk konijn van ongeveer 1,5 jaar oud sinds eind februari. Heb al best veel problemen met haar gehad sinds ik haar heb. En nu vroeg ik me af of het normaal is als een konijn haar hoofd ondersteboven draait om te gaan drinken? Ik heb dit nog nooit gezien en het ziet er wel grappig uit maar ik ben stiekem wel een beetje bezorgd dat er wat aan de hand is? 

 

Ik wil een foto invoegen maar het bestand is te groot en ik krijg t niet van een zip naar een img bestand. Ik hoop dat jullie het zonder foto's snappen en anders doe ik mijn best om toch nog een foto te sturen

 

Bedankt voor jullie antwoord alvast!

Jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen drinken makkelijker en fijner uit een drinkbakje. Als ik het zo lees gebruik je een drinkflesjes. Het is voor konijnen lastiger om uit te drinken. Als ze hun kopje draaien kunnen ze er wat makkelijker water uit krijgen. Ik zou voor haar gewoon een stevig waterbakje neerzetten. Dat is fijner en natuurlijker voor je konijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei MamboChanel❤:

Hallo,

 

Ik heb een vrouwelijk konijn van ongeveer 1,5 jaar oud sinds eind februari. Heb al best veel problemen met haar gehad sinds ik haar heb. En nu vroeg ik me af of het normaal is als een konijn haar hoofd ondersteboven draait om te gaan drinken? Ik heb dit nog nooit gezien en het ziet er wel grappig uit maar ik ben stiekem wel een beetje bezorgd dat er wat aan de hand is? 

 

Ik wil een foto invoegen maar het bestand is te groot en ik krijg t niet van een zip naar een img bestand. Ik hoop dat jullie het zonder foto's snappen en anders doe ik mijn best om toch nog een foto te sturen

 

Bedankt voor jullie antwoord alvast!

Jessica 

Die van mij drinken niet op ze kop je hebt een flesje zo te lezen. Heb je een langharig konijn? Zo niet zou ik een bakje gaan proberen. Ik heb 2 langharige konijnen die veel haar hebben onder hun kin als ik dat uit een bakje laat drinken word dat nat en bij slecht weer word dat nauwelijks droog en kunnen ze ziek worden. Ook kan je proberen het flesje wat hoger op te hangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt het flesje wel op de goede hoogte? Werkt het wel goed? Het klinkt niet alsof jouw konijn er prettig uit kan drinken. Konijnen kunnen gulziger drinken, natuurlijker drinken uit een waterbak. Het is dus zeker aan te raden om (eventueel naast een fles) in ieder geval ook één waterbak in het verblijf te hebben staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Etje:

Die van mij drinken niet op ze kop je hebt een flesje zo te lezen. Heb je een langharig konijn? Zo niet zou ik een bakje gaan proberen. Ik heb 2 langharige konijnen die veel haar hebben onder hun kin als ik dat uit een bakje laat drinken word dat nat en bij slecht weer word dat nauwelijks droog en kunnen ze ziek worden. Ook kan je proberen het flesje wat hoger op te hangen

Met mijn teddydwerg heb ik daar geen problemen mee gehad. Zijn vacht wordt niet nat tijdens het drinken uit een bakje. Ook niet toen zijn haren nog niet geknipt werden. Mijn waterbakje staat op een baksteen, misschien de goede hoogte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Mira11:

Met mijn teddydwerg heb ik daar geen problemen mee gehad. Zijn vacht wordt niet nat tijdens het drinken uit een bakje. Ook niet toen zijn haren nog niet geknipt werden. Mijn waterbakje staat op een baksteen, misschien de goede hoogte. 

Kan ook op een baksteen zetten maar nu werkt dit ook prima 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb een teddy dwergje, althans dat denk ik. Enorm lange haren, maar nog geen last van gehad want toen ik haar ophaalde was ze tot op de huid vervild. Meteen laten scheren bij een trimmer. Nu heeft ze dus alleen lange haren op haar hoofdje welke wel geknipt zijn. Mijn rammelaar heeft ook lange haren, maar alleen rondom zijn hoofd, hij doet dit niet. Ze zijn beide even groot, ik denk zelfs dat de voedster, nu zonder haar vacht, iets kleiner is. De rammelaar is 3jr en de voedster deden ze heel raar over, maar gezien de datums die de vorige eigenaren zeiden zou ze ongeveer 1,5jr zijn.

 

Beide konijnen zijn erg ADHD zowel binnen als buiten het hok, vandaar mijn keuze voor een fles. Ik zou het ook niet super fijn vinden om hooi en zaagsel te drinken. En het gulzige drinken herken ik wel bij de voedster maar niet bij de rammelaar. Voedster is sowieso ook nog jong (denk ik, hoop ik). Ik heb ook al 2 flesjes gehaald, 1 zo'n normale met een balletje, en nu 1 met een staafje, welke je van bovenaf kan bijvullen. 

 

Alsnog een bakje halen en een baksteen eronder? Moet de baksteen ook even in de vriezer vanwege de bacterien om deze te doden? Net als takjes die je zelf uit de natuur haalt?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .