Ga naar inhoud

Konijn eet hooi niet !!! Help


Nives

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een vraagje ik heb dus 2 konijnen en ik koop altijd vita verde hooi bij de bouwmarkt alleen ik zag dat die dus ook in de super markt lagen dus die nam ik mee nu dat Corona enzo kan ik niet meer naar de bouwmarkt want de rijen zijn mega lang alleen het hooi bij de bouwmarkt eten ze super goed want dat is groen en dun en van de super markt niet dat is wat dikker en minder groen. Hoe kan ik toch zorgen dat mijn konijnen dat hooi gaan eten want ik ben ze dus al minder eten aan het geven om ze het hooi te leren eten maar ze eten minimaal ik heb echt hulp nodig dus als iemand zou reageren is dat super fijn ! Groetjes Nives 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik je als tip geven om wat kortere zinnen te maken? Ik moest je tekst 3x lezen voor ik de vraag snapte. 😉 

 

Je hebt nu dus hooi van de supermarkt in plaats van hooi van de bouwmarkt, en dat vinden de konijnen minder lekker?

 

Dat kan goed, konijnen zijn best kieskeurige eters. De meest makkelijke manier om dit op te lossen is om of toch naar de bouwmarkt of een dierenwinkel te gaan (op een rustig moment van de dag, niet op 2e pasen), of te kijken of je het online kan bestellen voor nu. 

 

Hier staat veel informatie en uitleg over hooisoorten, waarom hooi eten belangrijk is enz:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/hooi

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh sorry ja ben nieuw hier ! 
heb dyslexie maar ga ik zeker op letten ! 
ik weet waarom hooi belangrijk is maar ja me moeder zegt dus dat ik eerst dit hooi moet opmaken om nieuw hooi te kopen! 
 

ik ga de info lezen !  En ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je er kruiden op kon leggen maar er stond niet bij welke. 
 

iemand een iedee ? 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt alle gedroogde kruisen tussen het hooi stoppen die geschikt zijn voor konijnen, zie deze link.

https://www.bunnybunch.nl/informatie/kruiden-voor-konijnen

 

Wat ook kan helpen om dit hooi op te maken: stop allerlei lekkers in een lege eierdoos en prop hem daarna vol met hooi. Daar zijn ze hier uren mee bezig, en ze eten vaak redelijk wat van het hooi op om bij het lekkers te komen. 

 

Of koop een zal kruidenhooi en meng het 1 op 1 met het goedkopere hooi, dat vindt ik makkelijker dan zelf een kriidenmix te maken en dat werkte hier goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .