Ga naar inhoud

Konijnen rennen achter elkaar aan en piepen


KonijnStar

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een vraag voor een ander meisje. Zij heeft twee voedsters van ongeveer een jaar geloof ik. (voordat ze ze had raadde ik haar aan om een ram en voedster te nemen maar daar luisterde ze niet naar). In de dierenwinkel zaten ze ook al bij elkaar in het hok maar ze meent dat het geen zusjes zijn. Sinds kort rennen ze soms achter elkaar aan en piepen ze. Wat betekend dit? Kunnen ze niet meer goed met elkaar opschieten of is het gewoon spelen? Ze had toen dat gebeurde de een in het hok gedaan en de ander in de ren, maar nu zitten ze weer bij elkaar en zegt ze dat het goed gaat. Wat betekent dit gedrag en wat kan ze er het best tegen doen?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat het het begin is van niet meer samen kunnen. In het voorjaar spelen de hormonen aardig op. Met een jaar zijn ze nog aan het puberen. De karakters veranderen, onder invloed van hormonen zijn dames extra knorrig, vandaar ook dat koppels van alleen dames niet aan te raden zijn. Ze zijn waarschijnlijk ook geen van beiden gecastreerd? Weet ze wel heeeel zeker dat het 2 dames zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn beide idd niet gecastreerd. Ze weet niet 100% zeker of het beide meisjes zijn doordat ze nog nooit bij de dierenarts zijn geweest (haar moeder vind enten te duur🙄) Ze zegt nu dat ze ze voor altijd apart gaat houden, dus de een in het hok en de ander in de ren..

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei KonijnStar:

Ze zijn beide idd niet gecastreerd. Ze weet niet 100% zeker of het beide meisjes zijn doordat ze nog nooit bij de dierenarts zijn geweest (haar moeder vind enten te duur🙄) Ze zegt nu dat ze ze voor altijd apart gaat houden, dus de een in het hok en de ander in de ren..

😯 konijnen hebben echt een maatje nodig. Dat is geen luxe maar een noodzaak. Als ze al niet wil betalen voor het inenten wat gaat er dan gebeuren als ze echt ziek worden en een dierenarts nodig hebben. Lijkt me idd verstandig om ze naar een konijnenopvang te brengen. 

Het lastige is wel dat ze niet van jou zijn maar hopelijk kun je ze overtuigen dat konijnen geen geschikte huisdieren voor hun zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Mira11:

😯 konijnen hebben echt een maatje nodig. Dat is geen luxe maar een noodzaak. Als ze al niet wil betalen voor het inenten wat gaat er dan gebeuren als ze echt ziek worden en een dierenarts nodig hebben. Lijkt me idd verstandig om ze naar een konijnenopvang te brengen. 

Het lastige is wel dat ze niet van jou zijn maar hopelijk kun je ze overtuigen dat konijnen geen geschikte huisdieren voor hun zijn. 

 

Ja inderdaad. Ze had hiervoor ook al een konijn (alleen) maar die heeft ze op marktplaats verkocht omdat hij beet (logisch als hij alleen is en ze hem 10 x per dag oppakt) en zodat ze dan twee jonge konijntjes mocht (die wie ze nu heeft). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jup. Ik heb haar  gezegd dat als ze ze apart houd ze ze beter naar een opvang kan doen, daar op antwoord ze alleen maar "ik ga ze echt niet weg doen hoor". Gaat puur om eigen geluk dus. Ik heb haar nu (hoop ik) kunnen overtuigen om ze weer bij elkaar te doen en wanneer het echt niet gaat ze toch maar weg te doen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik zag op tiktok een video van haar waar bij stond rip (naam konijn)... Ik dus een berichtje sturen waar hij aan overleden is. Nu zegt ze dat ze hem 's nachts in de ren hadden gezet (ik dacht dat ze 24/7 ren+hok hadden) en dat hij ontsnapt is (geen idee hoe) en dat ze ergens in de straat nog keutels had gevonden maar dat ze nu niet wist waar hij was. Ik vond het maar een vaag verhaal en het klonk ook niet alsof ze er erg bezorgd over was..

 

Wat kan ik nu tegen haar zeggen wat ze het beste kan doen? Dierenbescherming bellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .