Ga naar inhoud

Nog steeds vies neusje


Konijnen123

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn konijn heeft nu nog steeds een vies neusje. Ik maak me wel een beetje zorgen omdat het soms groenig is. Het is niet nat. Maar wel echt vies. Soms groen soms geel. Kan het iets zijn vanwege stof ofz? Hij zit buiten en als bodembedekker gebruik ik een laagje houtvezel en een dikke laag stro eroverheen. Het is een mannetje van 8 maanden die nog alleen zit omdat hij nog gecastreerd moet worden. Hij niest ook niet. En eet en beweegt ook goed. Ik heb al een afspraak bij de dierenarts gemaakt. Maar dat is pas over anderhalve week omdat het een hele goede dierenarts is en het daarom druk is. Nu maak ik het neusje schoon met een wattenstaafje. Is dat goed? Ik zou nog proberen een foto te maken, maar hij blijft nooit goed zitten😂

Weet iemand wat het is en wat ik moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Marjoleink:

Ik.zou om te beginnen stoppen met het gebruik van houtvezel, dat is erg stoffig. Stro is wel prima.

Je zegt dat zijn neusje niet nat is, zijn zijn pootjes ook droog of zijn die nat van het poetsen van zijn neus?

Wordt hij over anderhalve week ook gecastreerd? 

De pootjes zijn gewoon droog. Ja ik dacht al aan stoppen met houtvezel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik.zou om te beginnen stoppen met het gebruik van houtvezel, dat is erg stoffig. Stro is wel prima.

Je zegt dat zijn neusje niet nat is, zijn zijn pootjes ook droog of zijn die nat van het poetsen van zijn neus?

Wordt hij over anderhalve week ook gecastreerd? 

 Kan ik dan ook het neusje schoonmaken met water een een wattenstaafje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker als het groenig of gelig is is dat niet goed. Vervelend dat je pas over 1,5 week terecht kan bij de dierenarts. 

 

Eet hij nog wel goed, en gedraagt hij zich zoals normaal?

 

Schoonmaken met een wattenstaafje zou ik niet zo snel doen, maar ik weet niet hoe erg het is. Maakt hij het niet zelf schoon? 

 

Ik zou inderdaad meteen de castratie bespreken. Een ram kan vanaf 3 á 4 maanden gecastreerd worden.

 

Edit: ik had er overheen gelezen dat je schrijft dat hij goed eet. Hou dat goed in de gaten en bel de dierenarts als dat minder wordt, want dan kan het dierenartsbezoekje niet langer wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .