Ga naar inhoud

Aanhoudende tand problemen


judas mc floof

Aanbevolen berichten

Ik heb een konijn 3 jaar oud met aanhoudende tand problemen.(erfelijk)

Ze hebben meerdere malen geprobeerd zijn tanden operatief te verwijderen zonder succes. nu is er weer een, het viel mij op door ontstoken oog, regelmatig gechecked en uit eindelijk dacht ik yes opgelost... dus niet....

elke keer na een bezoek aan de dieren arts is hij zo gestressed en wil hij niks met je te maken hebben, gaat niet ontdekken voor minimaal een maand. een week dwang voeding etc.(daarna is hij nieuwschierig durft hij zn kooi weer uit komt hij bij je kijken en zelfs een aai halen.)

ik vraag me af voor hem of het dit nog waard is wat heeft hij voor leven zo als hij telkens last heeft, bang en gestressed is om alles voor een maand zn hok niet uitkomt niet rent en springt..

het zou mn hart nog verder breken wat denken jullie?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een lastige situatie. Hoeveel tijd zit er tussen de dierenartsbezoeken? 

Hoe komt het dat zijn tanden niet verwijderd konden worden? Ik zou denk ik eens voor een second opinion contact opnemen met een andere dierenarts. Hier vind je de lijst met konijnkundige dierenartsen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

-afbreken.

- denken alles te hebben maar  blijkbaar toch niet.

 dat herhalen.

hmm second opinion is ook een optie zal er een bellen die hier op de lijst staat naast mn gebruikelijke da.

de gene waar ik nu bij zit. staat er niet tussen maar zitten we al jaren met meerdere konijnen en andere huisdieren nog nooit problemen gehad.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou niet uit moeten maken als het om het welzijn van je dier gaat, alleen werkt het in de praktijk vaak toch net even anders. Is het anders een idee om je dierenarts te vragen om het gebit van je konijn te bespreken met praktijk Wilhelminapark in Utrecht? Die hebben heel veel verstand van gebitsproblemen en worden vaak om advies gevraagd. Als die een oplossing weten spaart dat je ook weer toekomstige dierenartsbezoeken uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend dat het niet lukt om het gebitsprobleem op te lossen! Ik heb zelf wel een konijn gehad met doorgroeiende scheve voortanden, maar daarbij is het operatief verwijderen wel gelukt (in 2 operaties).

 

Je zou inderdaad Wilhelminapark in Utrecht eens kunnen proberen, die zijn inderdaad expert in konijnen en cavia gebitjes. Succes er mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat mijn dierenarts (gelukkig) eerlijk aangaf een gebroken kies niet te durven verwijderen ben ik (op aanraden van bb-ers 😉 ) naar Wilhelmina Park gegaan. Daar is de kies verwijderd en nooit meer problemen mee gehad! 

 

Je dilemma snap ik maar al te goed, je gunt het beestje beter dan steeds operaties. Maar als alles goed verwijderd wordt zou het niet steeds terug moeten komen. Het is dus zeker de moeite waard om te investeren in echt goed verwijderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .