Ga naar inhoud

Peuter konijn


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi! Ik heb een konijntje van ongeveer 8 a 9 weken oud en ze is steeds ondeugender aan het worden. Zo verscheurt ze in eens alle kranten uit haar bak en knaagt ze overal aan. Ze krijgt alle aandacht die ze nodig heeft maar toch is ze ondeugend. Ligt dit aan de leeftijd en bestaat er zo iets als peuter buien bij een konijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei Evee:

Thanks! Nee zeker niet dat word te druk in ons huis en ze is ook niet eenzaam hoor want ze krijgt echt super veel aandacht en vaak is er altijd wel iemand thuis dus ze is nooit echt lang alleen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry daar zijn de meningen over verdeelt. Ik wil geen tweede konijn en daar blijf ik bij. Ik heb makkelijk aandacht voor een maar twee is te druk voor mij. Ons konijntje heeft een ritme waardoor ze snachts slaapt en overdag de hele dag rond huppelt dus ze is zeker savonds niet juist levendig. Op deze manier gaat het goed en het is totaal niet zielig dat is jouw mening 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Melanie Hermse:

Sorry daar zijn de meningen over verdeelt. Ik wil geen tweede konijn en daar blijf ik bij. Ik heb makkelijk aandacht voor een maar twee is te druk voor mij. Ons konijntje heeft een ritme waardoor ze snachts slaapt en overdag de hele dag rond huppelt dus ze is zeker savonds niet juist levendig. Op deze manier gaat het goed en het is totaal niet zielig dat is jouw mening 🙂

 

Het is geen mening, het is een feit. Het is iets wat onderbouwd is met wetenschappelijke onderzoeken: konijnen hebben een soortgenootje nodig. Wist je dat zelfs laboratoriumkonijnen niet alleen zitten? En vleeskonijnen (op de laagste welzijnscategorie, de kooikonijnen na) ook zo veel als mogelijk is?

 

Een soortgenootje om mee samen te leven is een basisbehoefte van een konijn, dat is bewezen. Een mens kan konijnengedrag niet imiteren, een konijn alleen ontwikkelt daardoor gedragsproblemen. Konijnen zijn schemerdieren die vooral in de ochtend en avond actief zijn. Juist als jij slaapt. Een konijnenmaatje heeft hetzelfde ritme en is dan wel actief. Ook spreekt een ander konijn de konijnentaal. En die is bij konijnen behoorlijk uitgebreid, ze hebben heel wat sociale interactie met soortgenootjes. Een konijn forceren overdag actief te zijn, is tegennatuurlijk. Ik raad je toch echt aan je verder in te lezen en te verdiepen in wat een konijn precies nodig heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Evee:

 

Het is geen mening, het is een feit. Het is iets wat onderbouwd is met wetenschappelijke onderzoeken: konijnen hebben een soortgenootje nodig. Wist je dat zelfs laboratoriumkonijnen niet alleen zitten? En vleeskonijnen (op de laagste welzijnscategorie, de kooikonijnen na) ook zo veel als mogelijk is?

 

Een soortgenootje om mee samen te leven is een basisbehoefte van een konijn, dat is bewezen. Een mens kan konijnengedrag niet imiteren, een konijn alleen ontwikkelt daardoor gedragsproblemen. Konijnen zijn schemerdieren die vooral in de ochtend en avond actief zijn. Juist als jij slaapt. Een konijnenmaatje heeft hetzelfde ritme en is dan wel actief. Ook spreekt een ander konijn de konijnentaal. En die is bij konijnen behoorlijk uitgebreid, ze hebben heel wat sociale interactie met soortgenootjes. Een konijn forceren overdag actief te zijn, is tegennatuurlijk. Ik raad je toch echt aan je verder in te lezen en te verdiepen in wat een konijn precies nodig heeft.

Bedankt voor je reactie. Ik ga hier wat mee doen. Nog een vraagje, hoe verwijder ik mijn account want heb dit alleen even snel aangemaakt omdat ik iets wilde vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even als extra toevoeging, kies niet zomaar willekeurig een konijn om jouw konijn mee samen te zetten. Konijnen hebben echt een soortgenootje nodig, maar zijn - net als mensen - wel kieskeurig in met welk konijn ze dan samen willen leven. Het best kun je dus met jouw konijn naar een konijnenopvang gaan om via speed-dates een geschikte partner te vinden.

 

Hier staat extra informatie over koppelen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-koppelen/post/koppelen-van-konijnen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .