Ga naar inhoud

Wat is dit wat in het hooi zit?


tam86

Aanbevolen berichten

In het bergweidehooi van jr farm zitten af en toe een soort takjes wat mijn konijnen er altijd feilloos tussenuit halen en opsmikkelen. In het hooi van de paarden zit dit ook. Aangezien mijn konijnen het erg lekker vinden en het voldoende in het hooi van de paarden zit, ben ik benieuwd wat het is. Als iemand dit weet, kan ik dit aan de konijnen geven? 

image.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Bergweide hooi is een mix van verschillende grassoorten en (berg)kruiden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat de plantensoort op de foto is... Het lijkt wel een gras of graan aar, dus in die zin vermoed ik dat het gewoon veilig is. Maar de soort zou ik niet weten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-9-2018 at 00:22 zei Deeskuh88:

Weet je al wat het is? Ik zie het ook inderdaad altijd, maar heb er eigenlijk nooit over nagedacht wat het is of wat het kan zijn... 

Volgens mijn collega is het (veld)zuring. Op sommige sites lees ik dat het niet erg goed voor dieren is dus ik probeer zo veel mogelijk het te vermijden

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .