Ga naar inhoud

Thuisapotheek?


Sarah

Aanbevolen berichten

Wat hebben jullie allemaal in huis in de thuisapotheek voor de konijnen?

 

Ik heb enkel O.R.S en Critical Care in huis dus ik denk dat ik gerust nog wat moet aanvullen.

Zo denk ik aan infacol voor als ze nog eens last hebben van gas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een kastje met alles voor de huisdieren bij elkaar, een mix van verzorgingsproducten en ehbo producten.

 

- thermometer voor de huisdieren

- vaseline

- icepods (hoewel die nu in de vriezer liggen of bij de konijnen haha)

- snugglesafes

- stetoscoop 

- pijnstillers (carprofen en metacam)

- darmstimulans (op het moment metocloral, zit er overigens alleen in als ik het over heb van een eerdere behandeling). 

- spuitjes (zowel de kleintjes voor medicijnen als de wat grotere voor dwangvoer)

- dwangvoer (supreme recovery)

- wondzalf (calendula)

- nagelschaartje

- fijn (vlooien)kammetje

- teken-vorkjes (bij de konijnen gelukkig nog niet nodig gehad). 

- schaartje en kam voor vachtverzorging

- oogzalf (vitamine zalfje)

- oogzalf (met antibiotica er in, zit er nu in omdat Charlie af en toe oogproblemen heeft). 

- paw- wax (gebruik ik meer voor de hond dan voor de konijnen, maar kan beide natuurlijk)

- de ent-boekjes 

 

 

Ook ligt er een stapel oude handdoeken en theedoeken in die kast. Alles fijn bij elkaar en direct voor de pak. 

 

En verdernog een aantal producten die voor de hond, katten en kippen zijn, maar die bij ons in hetzelfde kastje liggen :) 

 

Ik heb zelf geen anti-gasmiddel in de ehbo kast zitten.  Ik heb eigenlijk al die tijd maar 1 konijn gehad die wel eens problemen met een gasbuik had, en dat was Asha. Die leeft al een tijdje niet meer, dus die spulletjes heb ik niet meer bewaard. Ik zou het er ook pas weer in opnemen, als ik een konijn zou hebben dat er gevoelig voor is. De stetoscoop is overigens nog wel van die periode, dan kon ik veel sneller horen aan haar buik of het een noodgeval was of niet.

 

Behalve pijnstillers, die zorg ik altijd wel dat ze in de ehbo doos zitten, heb ik er eigenlijk niet veel medicijnen in zitten. Die schaf ik pas aan / bewaar ik pas, op het moment dat ze voor een konijn zijn voorgeschreven. En mijn ervaring is dat dierenartsen altijd bereikbaar zijn, ook 's nachts en in het weekend dus wat dat betreft is de EHBO doos meer voor de kleine kwaaltjes bedoeld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel veel geluk dat ik op een honden/katten asiel woon en dat die een hele hoop in de kastjes hebben staan.

Wat ik zelf in mijn eigen apotheek doosje heb is:

- metacam

- metocloral

- bepanten zalf

- critica care

- vaccinatie boekjes

- nagelschaartje

 

Een goede thermometer is ook wel heel handig om erbij te hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .