Ga naar inhoud

Vliegeneitjes in (schone!) vacht oud konijn


Rian

Aanbevolen berichten

Wat ik vanmiddag ontdekte... ging de konijnen voeren, zag bij Pooke (11 jaar) allemaal rare witte vlokjes rondom zijn oogje. Waren het trosjes vliegeneitjes!!! Wat vies, meteen binnengehaald en alles weg gehaald, ook op zijn ruggetje zaten in de vacht overal eitjes! Meteen DA gebeld, ik kon Ivermectine spray halen dus gedaan en hem helemaal uitgeplozen en ingesprayd. 

Hoe kan het nou dat hij dat krijgt, in een schone vacht? Hij verzorgt zichzelf heel slecht dus draagt hij dan een bepaald geurtje bij zich dat die vieze vliegen lekker vinden? 

Ik ben zo blij dat ik het op tijd zag, stel je even voor... bbbrrrr!!

Opletten dus bij oudere konijntjes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze waren wit, het waren echt vliegeneitjes. Ik herkende het omdat ik het soms wel eens op het vlees van de poes zie zitten als ze het niet meteen opeet (iew...) 

Ik dacht eerst dat het aubiose was maar vond het raar dat het daar zat. Het gaat goed met hem nu! Vliegen en eitjes vrij. VInd het wel reuze eng nu, we checken hem extra vaak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik google op horzeleitjes lijken ze er wel op, ik zie het verschil niet, deze zijn niet echt gelig toch? 

Hij had zich wel al een paar keer gewassen en misschien ook al iets binnengekregen, pfff wat naar... zou die ivermectine spray ook alles doden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Evee:

Ik weet dat naast diarree / plakpoep ook wondjes en een broeierige, vochtige vacht vliegen kan aantrekken. Misschien een beetje traanoogjes gehad waardoor het is gekomen?

Yep hij heeft inderdaad een traanoogje... maar waarom het dan ook op zijn rug zat snap ik niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .