Ga naar inhoud

Wat te doen bij Sore hocks?


Sam_Ollie_Puk

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al zegt, wat te doen als je ontdekt dat je konijn Sore hocks heeft? 

 

Da wil ik liever vermijden omdat dit enorm veel stress geeft omdat mevrouwtje een lang ziektebed heeft gehad vorig jaar waarbij ze 2 keer eigenlijk was opgegeven maar het toch heeft overleefd! Maargoed, DA of medicatie geven staat gelijk aan complete paniek en een konijn in volle stress, dit in combinatie met haar eerdere EC wil ik haar dit besparen. (Geld maakt niet uit, ze is toch al het duurste konijn wat ik ooit zal hebben :p)

 

Maar kan ik het ook zelf behandelen met zalf oid? Kan ik haar ren zo aanpassen dat ze minder last gaat krijgen?

 

Ze zit buiten in een ruime ren, samen met een vriendje. Ze beschikken over 2 wc's waar ze gebruik van maken, een hok waar ze geen gebruik van maken en ze hebben een droge plaats om te liggen waar hooi ligt. De rest is bestrating.

 

 

iemand tips voor ons?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige voedster had sore hocks en leefde ook in ren met bestrating en hok. Ik heb geen ervaring met zalven etc. maar misschien heb je hier iets aan:

Ik heb haar op advies van konijnenkundige da op zo zacht mogelijke ondergrond gezet = gras en in haar hok lag een zogenaamd 'vetbed'.

Ik zie dat er tegenwoordig ook hennep"matrasjes" in de webwinkel zijn. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dat werken LienAppelsien? Of prikt dit juist aan de poten?

 

Dankje voor de tip Frommels, helaas alleen geen gras hier en het hok gaat ze alleen in om te eten ..

 

 

Ze doet het voor alsnog goed, de plekjes zijn dicht dus blijf even smeren met vetramil.

 

Ik wil er gewoon absoluut geen antibiotica meer in, alleen als het levensbedreigend zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toen een laag speelzand in de ren gelegd. Zolang er geen open wondjes zijn is dat prima. Ook deed ik op advies van een fokker er pleisterspray op. Dat zorgde voor een beschermend laagje zodat het goed kon helen. Bij mij likte ze er niet aan. Daar moet je wel even op letten. En na een dag was het er weer afgesleten en deed ik er weer nieuw op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .