Ga naar inhoud

Inspuiten tegen vliegen?


GawainBS

Aanbevolen berichten

Om voorbereidingen te treffen wanneer we in de zomer een weekje weg zijn, wil ik al eens informeren of er beschermssprays bestaan voor konijnen tegen vliegen, vnl ivm eitjes leggen. Er komt  tijdens de vakantie minstens éénmaal per dag iemand langs om vr de beestjes te zorgen, maar ik wil toch nog een extratje doen. 

Bestaat zo'n spray? Hebben jullie daar ervaring mee? Als het meer kwaad dan goed doet, hoeft het uiteraard niet.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik voor de zekerheid altijd in de zomer anti myiasisspray.

Maar dat ligt er ook meer aan dat ik dat bij de kinderboerderij een keer gezien heb wat voor nare ziekte het is en we daar ook sprayen. En onze groene bak vrij dicht bij het konijnenhok staat.

Mijn eerste konijntje heeft ook nooit myiasis gehad, maar ik voorkom het liever...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de beaphar anti myiasis spray, verkoop hem in de webwinkel. Het werkt wel goed.

 

Ik gebruikte hem zelf alleen bij 'risico'dieren. De oudjes, mn konijn met verlamde achterpoten die niet bij de blindedarm keutels kon of als ze ziek zijn etc. Die zijn kwetsbaar en myasis is zo een rot reden om je konijn aan te verliezen.

 

Normaal controleer ik ze toch regematig, ik behandel ze dus eigenlijk niet standaard. Maar madenziekte kan snel gaan. Dus als het jou een geruster gevoel geeft op vakantie, zeker doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .