Ga naar inhoud

Leeftijd trainen starten


Willow

Aanbevolen berichten

Er is niet echt een bepaalde leeftijd vanaf wanneer je kan gaan trainen. Ik zou niet gelijk volle bak allerlei actieve oefeningen gaan doen met een jong konijn in de groei. Maar de basiscommando's en eenvoudige oefeningen kun je met een jong konijn ook gewoon doen.

Ik zou wel zorgen dat het konijntje eerst gewend is aan de verhuizing en omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij lijkt zich na 2 weken helemaal gesetteld te hebben en een tevreden konijntje te zijn. Ik wil voornamelijk de handige basis commando's leren zoals ''hier'' en ''in de kooi'', zodat ik hem niet hele tijd hoef op te pakken, zodat het weer minder stressvol voor hem is. 

 

Ik wil hem dus voornamelijk in zijn eigen voordeel trainen. Merk alleen wel dat hij nu nog de concentratie heeft van een baksteen haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan je vanaf elke leeftijd al beginnen met trainen, alleen vinden niet alle konijnen het leuk. Die van mij vind het wel geweldig om trucjes te leren door middel van iets lekkers en kan daar zo de hele dag mee bezig zijn. Commando's zouden inderdaad handig zijn maar ik weet niet of het konijn daar ooit naar zal luisteren 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woont het konijn in een kooi? Hopelijk heeft hij ook een ren, want kooien zijn niet groot genoeg voor konijnen. 

Ik snap nooit zo goed waarom je een konijn trucjes wilt leren. Volgens mij doe je een konijn meer plezier met een soortgenootje voor gezelschap en een ruime ren. Helaas is dat vaak niet wat mensen leren van dat boek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Christaaa:

Woont het konijn in een kooi? Hopelijk heeft hij ook een ren, want kooien zijn niet groot genoeg voor konijnen. 

Ik snap nooit zo goed waarom je een konijn trucjes wilt leren. Volgens mij doe je een konijn meer plezier met een soortgenootje voor gezelschap en een ruime ren. Helaas is dat vaak niet wat mensen leren van dat boek...

 

Het konijn woont in een kooi met een ren, binnen. Hij heeft nu nog geen maatje, want ik wil wachten tot ik hem kan laten castreren:). 

In de avond heeft hij een hele woonkamer en keuken. 

 

De reden waarom is heel simpel; omdat als ik hem bijvoorbeeld ‘s avonds door de hele woonkamer laat lopen en ik wil dat hij naar zijn ren/ hok terug gaat, omdat wij gaan slapen, dan wil ik dit doen zonder op te pakken. Ik wil dit zo makkelijk voor mij en zonder stressvrij voor hem doen. Daarnaast wil ik graag een band met hem opbouwen en dat door interactie te doen, zoals spelen, voedselverrijking maar ook “commando’s” aan te leren. 

 

Ik probeer het allemaal zo goed mogelijk te doen Christa;). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei SweetVanilla:

Volgens mij kan je vanaf elke leeftijd al beginnen met trainen, alleen vinden niet alle konijnen het leuk. Die van mij vind het wel geweldig om trucjes te leren door middel van iets lekkers en kan daar zo de hele dag mee bezig zijn. Commando's zouden inderdaad handig zijn maar ik weet niet of het konijn daar ooit naar zal luisteren 8)

Ik ga gewoon kijken wat hij wilt en leuk vindt! Haha fijn dat jouw konijntjes in ieder geval enthousiast zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Lienappelsien:

Het is vrij eenvoudig om je konijnen weer naar de ren te laten gaan aan het einde van de avond: verschuif het tijdstip dat je biks geeft naar dat moment. Dat hebben ze in 2 avonden door ;) 

Hmm dat ga ik proberen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .