Ga naar inhoud

vraag over mijn Lotharinger


Chicobunny

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een Voedster Lotharinger ze is van April 2017. Ik heb haar gekregen toen ze 3 maanden oud was. Sinds het begin wil ze niet graag op gepakt worden, wat ik totaal geen probleem vind. Want ik snap best dat dat niet bij het natuurlijke gedrag hoort. Daarom laat ik haar gewoon. Maar ze is niet echt een sociale dame. Ze komt alleen naar mij toe als ik haar kom eten geven. En dan kan ik haar gerust aaien en is ze niet bang, want ze staat elke dag als ik bij haar bunnyhuis aankom direct bij de ren om me te begroeten. Maar meer dan dat contact komt er eigenlijk niet. Ik heb ook al pogingen gedaan die hier staan, zoals langzaam opbouwen, naast haar zitten eventueel met een lekkernij. Maar ze eet dan alleen het lekkernij en dan is ze er weer vandoor. Ze is een dame met een karakter zou ik maar zeggen. Ze heeft ook een maatje gehad, maar die is jammer genoeg overleden vorige maand. Gelukkig kan ik melden dat ze volgende week gekoppeld wordt met een andere lotharinger. Maar ik vraag me af of haar gedrag die ze vertoond door verder geen contact met mij te willen, Puur haar karakter is? Want ik weet eigenlijk niet hoe ik verder in contact met haar kan komen. Want een knuffelkontje is ze absoluut niet. Maar bang is ze niet, want anders kon ik haar ook niet aaien als ze aan het eten is toch? 
Voor haar heb ik ook konijnen gehad en die waren wel knuffelkonten en kon ik oppakken etc... Dus dit gedrag is totaal nieuw voor mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, elk dier is weer andrs. Dat je eerder knuffelkonijnen hebt gehad was natuurlijk heel leuk, maar er zijn meer konijnen die zich gedragen zoals je huidige voedster. Ik denk niet dat je er veel aan kunt doen. Ze houdt gewoon niet van dat getut blijkbaar.

Wat je kunt doen is een ram er bij uitzo ken die wel van aaien houdt, zodat je daar je knuffelbehoefte op kwijt kunt. Je kunt een ram uitzoeken op karakter in een konijnenopvang i.p.v. op een bepaald ras, zodat je wat meer invloed hebt op wat je in huis haalt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Christaaa:

Tja, elk dier is weer andrs. Dat je eerder knuffelkonijnen hebt gehad was natuurlijk heel leuk, maar er zijn meer konijnen die zich gedragen zoals je huidige voedster. Ik denk niet dat je er veel aan kunt doen. Ze houdt gewoon niet van dat getut blijkbaar.

Wat je kunt doen is een ram er bij uitzo ken die wel van aaien houdt, zodat je daar je knuffelbehoefte op kwijt kunt. Je kunt een ram uitzoeken op karakter in een konijnenopvang i.p.v. op een bepaald ras, zodat je wat meer invloed hebt op wat je in huis haalt. 

Ja inderdaad. Geen enkel konijn is hetzelfde. Ik hoef niet perse een knuffelkonijn hoor. Absoluut niet. Maar was leuk geweest als het wel zo was. Ben hoe dan ook gek op haar. En we gaan inderdaad naar een dierenopvang in Zwolle om haar te matchen met een ram. Ben benieuwd hoe hij is. We zullen zien. Zolang ons konijn maar gelukkig is en weer een maatje krijgt waarmee het klikt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind konijnen al aardig tam als je ze lekker mag aaien tijdens het eten :) Sommige konijnen vinden het dan op andere momenten toch te spannend. Maar er zijn ook konijnen die wel van aandacht houden maar er gewoon niet zo van houden om verder geaaid te worden. Zij vinden het bijvoorbeeld wel leuk om naar je toe te komen en je even aan te tikken maar verder niet. Toch zijn ze dan dus wel tam. 

 

Veel plezier deze/volgende week!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Lienappelsien:

Ik vind konijnen al aardig tam als je ze lekker mag aaien tijdens het eten :) Sommige konijnen vinden het dan op andere momenten toch te spannend. Maar er zijn ook konijnen die wel van aandacht houden maar er gewoon niet zo van houden om verder geaaid te worden. Zij vinden het bijvoorbeeld wel leuk om naar je toe te komen en je even aan te tikken maar verder niet. Toch zijn ze dan dus wel tam. 

 

Veel plezier deze/volgende week!

Oke!! Dankjewel voor je bericht ..stelt me wel gerust haha 

Dankjewel gaat helemaal goed komen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er ook zo één! Eentje die niet verschrikt weg rende, maar die zo heel subtiel zichzelf hol maakte (u vormig zegmaar) en onder je hand langzaam een stukje weg liep als je aaide. Niet bang dus maar echt van "uh nee dank je". xD Als ik bij haar kwam zitten ging ze me wel altijd beklimmen en bezoeken en zo, dat is ook een vorm van contact en daar was ik tevreden mee.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .