Ga naar inhoud

Dwangvoeder na sterilisatie


HoppingBetsy

Aanbevolen berichten

Hey! Mijn konijn is gisteren gesteriliseerd, maar ze eet nog niet echt veel. Ik heb haar vijf hpoistrooitjes zien eten en der favoriete fruit wilt ze ook niet. Drinken doet ze wel met volle teugen dus ik heb nu wat hooithee gemaakt. Ik wil haar dwangvoederen maar ze duikt telkens weg... Heeft iemand de gouden tip om het konijn vast te houden zodat ik er goed bij kan maar dat het niet slecht is voor haar?

 

Dankjewel alvast 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ze iets binnen heeft. Broccolihapje? Let je wel op dat daar geen aardappel of iets dergelijks in zit? Ik zou eerder de brokjes weken in water. 

 

Maar zoals de anderen al zeiden is het nog beter om haar te proberen te verleiden zelf te eten door bijvoorbeeld witlof, andijvie en/of een plakje wortel neer te leggen.

 

Ik neem aan dat ze nu een paar dagen binnen zit (als ze normaal buiten woont)? En krijgt ze pijnstillers? Keutelt ze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik had Hey gecheckt voordat ik het kocht het is 97% broccoli ( of wortel ) en de rest water. Ik bied heel veel aan, andijvie, wortel, manderijn, appel maar ze heeft nog nergens een hapje van genomen. Ze keutelt wel, niet zoveel als ik gewend ben maar de keutels zijn ook heel mooi rond en droog. En ja ze zit nu een paar daagjes binnen. Ze krijgt om 8 uur sochtends en 8 uur s'vonds pijnstilling, 0,7 mililiter carprofen. Ze heeft ook der science selective in der bakje en vers hooi dus genoeg keuze voor madam! Bedankt voor het meedenken ik was vandaag wel een beetje paranoïde dus dan vraag ik graag aan anderen een mening. Ze heeft vandaag op een klein kleedje in de woonkamer gezeten en daar was ze ook pienter naar de tv en de mensen in de gaten aan het houden maar zodra ik met een banaantje ofzo ( haar favo! ) aankwam trok ze haar kop terug. Dus ja. Vandaar mijn paniek. Ik houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een goed teken dat ze wel keutelt. En ze heeft wel wat hooi op, dat is goed. 

 

Ja het is naar als ze zich lamlendig voelen. Maar je bent goed bezig! Als ze niks eet zou ik een beetje dwangvoeren, maar als ze wel wát binnen krijgt is het niet per sé nodig. Het is altijd een beetje op gevoel.

 

Succes. Hopelijk is ze snel weer de oude.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .