Ga naar inhoud

Noellie weer in het lappenmandje


Boefje

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, 

 

Het is weer zover.. Begin dit jaar had Noellie oorontsteking in combinatie met EC. Dit was zeer hardnekkig en er was ook veel nodig om haar weer op de been te krijgen. Toen ze opgeknapt was en na twee maanden Fenbendrops gebruikt te hebben ik haar weer had gekoppeld en gestopt was met de medicatie had ze weer een terugval en daarmee ook gelijk een maagverstopping. Na een opname in dierenziekenhuis ging het langzaam aan weer een beetje de goede kant op. Een aantal maanden later kreeg ze last van een verkoudheid en dit werd snel opgelost door een AB kuurtje. Dit ging even goed en daarna had ze dus weer last van snot. Ditmaal waren haar longetjes erg aangedaan en piepte ze met ademhalen.

 

Na meerdere kuurtjes wat niet voldoende werkte kreeg ze duplociline injecties die ze elke dag kreeg. Ik vond het best veel elke dag, ik vroeg nog of dat normaal was omdat ik dacht dat dit om de paar dagen gegeven werd, maar die behandelende dierenarts beweerde dat dit elke dag moest. Afijn... na 1 keer werd ze al een beetje minnetjes en na de 2e spuit was voor mij duidelijk dat dit moest stoppen. Ze wilde niet meer eten en lag er maar slapjes bij. Aangezien ze nog aardig wat nieste besloten we verder te gaan met de Novadox maar dan 0,5 ml 2x daags ipv 2x daags 0.4 voor een konijntje van 1.6 kg. Ik vond dit ook al vreemd omdat Noellie bij andere dierenarts altijd 0.5 kreeg. nadat de dosis verhoogd was ging haar niezen over en haar longetjes waren schoon. Maar officieel was het nog niet de bedoeling om te stoppen.. alleen ze begon heel selectief te eten en de harde dingetjes wat te vermijden.

 

Ik kreeg de indruk dat er mogelijk haakjes op de kiezen  zaten doordat ze minder was gaan eten en dus weer naar de dierenarts. Die zag wel een paar haakjes..maar eigenlijk waren ze niet heel erg groot, maar elk konijn was anders en misschien zou Noellie hier wel last van hebben. Bang dat ze met haar tere luchtwegen niet uit de narcose zou komen stemde ik toch toe om haar aan haar kiesjes te laten helpen. Ik wist het ander ook niet meer.. aangezien ze selectief at..

 

Nu is ze gisteren geholpen en kwam ze best lastig uit haar Narcose.. vond ik want thuis was ze nog aardig wankel en viel ze zelfs op haar rugje alsof ze evenwichtproblemen had. Kort daarna ging ze gelukkig snel weer eten..al was het beetje voor beetje. Vandaag is ze nog minnetjes.. gek genoeg wil ze de SS biks niet meer.. maar wel beaphar die ik af en toe als snoepjes gaf. Ik denk dat ze nog min is van de AB en heb het sinds vandaag ook niet meer gegeven.

 

Ik ga de gok aan aangezien ze niet meer niest en de dierenarts vlak voor de narcose niks meer hoorde in haar longetjes. Ik wil kijken of ze nu weer wat opknapt. Want op momenten komt ze zoemend op je af omdat je beaphar brokjes hebt en ander moment ligt ze voor pampus en heb ik het gevoel dat het helemaal niet zo best gaat. Zou het door de narcose komen dat ze nog wat min is en die rommel nog niet uit haar systeem is? Ze heeft al wel gepoept, geplast.. en eet op zich wel zelfstandig. Toch is ze nog niet het monstertje dat ze normaal was. En hoe kan het dat ze haar gewone biks niet meer wil eten? Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat al wat beter. Ze rende net nog door de woonkamer en at flink wat wortelloof wortel en elk beaphar biksje die ze voorgeschoteld kreeg. 

 

Overigens reden van stoppen AB was omdat ze in het verleden ook beroerd werd van novadox en ik wat eetgedrag betreft niet veel veranderd zag na verwijderen haakjes ondanks dat ze direct bij thuiskomst voorzichtig een beetje at. De dierenarts gaf ook aan dat het maar hele kleine haakjes waren en het kwam over dat hij het vreemd vond dat ze daarvan niet wilde eten. Daarnaast zei dierenarts dat longen schoon waren en ze nieste niet meer..

 

Nu maar hopen dat de snot niet terugkomt..had liever wat langer doorbehandeld maarja... beroerd worden en niet meer willen eten is ook gen optie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd geleden dat we over Noellie gehoord hebben!

 

Het is wel normaal dat ze na de narcose haar brokjes nog niet wilde. Vaak beginnen ze met groente en hooi eten en pas later weer met brokjes. Fijn dat ze beaphar brokjes nu wel eet. :)  De care+ denk ik? Die ruiken veel sterker dan SS dus wordt ze misschien eerder verleid om die te eten. 

 

Heb je wel met de dierenarts overlegd over het stoppen met Novadox? Dat is wel belangrijk. In principe moet je een antibioticakuur altijd afmaken i.v.m. resistentie. Daarom is het belangrijk om met de dierenarts te overleggen als er redenen zijn om eerder te stoppen. 

 

Beterschap voor Noellie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beterschap voor Noellie!

 

Als je zelf naar de kaakchirurg bent geweest heb je de eerste tijd ook pijn en gaat eten niet lekker. Ik stel mij zo voor dat het voor Noellie hetzelfde voelt. Actief zijn en lekker wortelloof eten zijn goede tekenen, het komt vast wel goed, ook als het kleine stapjes de goede kant op zijn kom je er wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Noellie had die kuur al aardig langer dan voorgeschreven. En ze was ook al een paar daagjes klachtvrij. Ik wilde zelf liever nog ever doorgaan.. maar blijkbaar kan ze niet zo best tegen de verhoogde dosering. Dit had ze ooit eerder ook. Toch was het daardoor wel snel weg..terwijl ze eerder wekenlang bleef modderen met mindere dosering en het maar niet weg ging. Nu zijn we al weer een mooi poosje verder en nog klachtvrij en weer een vrolijke hompiepompie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .