Ga naar inhoud

Bazig gedrag bij eten geven


ChunJing

Aanbevolen berichten

Hoi

De laatste tijd is Lena erg bazig als het om eten gaat.

Als ik eten geef mag Lisa absoluut niet als eerste gaan eten. Lena jaagt dan achter Lisa aan zodat ze zelf als eerste kan eten.

Vaak is het ook zo dat Lena zelf dan niet gaat eten maar Lisa mag ook niet eten.

Ze rennen dan ook als gekken door de kooi en ren.

Nu mijn vraag hierover, zou het misschien een idee zijn om ze eten te geven samen maar wel apart bakje met eten.

Dus ieder eigen bakje naast elkaar?

Of juist niet dat ze samen moeten doen met het eten en iedere keer dat showspel aanzien?

Graag tips 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf twee bakjes voer. Ze staan uit elkaar omdat onze voedster met eten nog wel eens nukkig kan zijn. In het begin 'bewaakte' ze 1 bakje. Twee bakjes bewaken was toch wat lastig. De laatste tijd eten ze echter eerst samen uit het ene bakje en huppelen dan samen naar het andere bakje om daar verder te eten. Misschien dat ruimte ook in jouw situatie wat meer rust brengt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik aan kom lopen met de brokjes rennen mijn konijnen rondjes om elkaar heen en jagen achter elkaar aan. Als ik de deur van hun verblijf open doe, wordt het om elkaar heen draaien heftiger. De voedster gaat tegen het hekje omhoog staan wat voor de deur staat en waar ik de bakjes overheen zet in hun verblijf. Ik voer ze uit twee bakjes (de voedster krijgt iets meer dan de ram) en de voedster trekt het voerbakje in mijn hand naar beneden (ik weet dat zij dat doet, dus dat gaat goed, zonder dat het bakje valt, ze 'helpt' het alleen even sneller naar beneden ;)).

Zodra de bakjes op de grond staan is de rust weergekeerd. Verder is het  ook een heel klef en lief stel samen.

 

Misschien moet jij de bakjes ver genoeg uit elkaar zetten, zodat ze beide kunnen eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt een ramp.

zo gauw ze me horen en denken dat ze eten krijgen (wat ook vaak het geval is)dan wordt Lena een terrorkonijn lijkt wel. Arme Lisa. Gisterenavond en vanmorgen al met 2 bakjes gewerkt en ging inderdaad al een stuk beter.

Bedankt alvast voor de tips

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .